zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Ik kom altijd tijd te kort. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 16 januari 2011
"Mijn werk lijkt nooit af te zijn. Ik heb veel geprobeerd zoals een goede planning maken, hard werken en thuis werken. De druk die ik elke dag weer voel, is onplezierig aan het worden. Er is geen tijd meer om op een normale manier informeel met de medewerkers te praten. Wat kan ik doen om de druk te verlagen en mijn doelen te halen."
  Lees verder...
 

Hoe kan de communicatie tussen management en medewerkers beter?

Door: Asha Kalijan , 09 januari 2011
"Ik ons bedrijf verloopt de communicatie tussen management en medewerkers niet goed. We doen wel aan werkoverleg en teamoverleg en proberen via mail zaken up to date te houden, maar dat lijkt onvoldoende. Daarbij komt dat er veel veranderd wordt. Dat verloopt ook niet soepel. Collega\'s op andere locaties zien wij niet veel. Hoe kan ik zorgen voor verbetering?"
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik kenniswerkers aan het netwerken?

Door: Asha Kalijan , 27 december 2010
"We zijn een bedrijf met gespecialiseerde producten, maar we willen graag dat de medewerkers en freelancers ook gevoel ontwikkelen voor netwerken voor het bedrijf. Dat zou ons helpen om meer uit onze klanten te halen. Onze commerciële mensen kunnen niet altijd de juiste toon pakken bij de klant en ik zou graag zien dat de specialisten wat breder inzetbaar zijn. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe stimuleer ik projectmedewerkers om kennis te delen?

Door: Asha Kalijan , 19 december 2010
"Als projectmanager heb ik te maken met teamleden uit verschillende afdelingen. De teamleden werken autonoom, maar ik merk veel behoefte op om te socialiseren. Van mij hoeft dat niet. Ik wil wel toename van motivatie en het gericht delen van kennis stimuleren. Hoe kan ik dat sturen?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik het beoordelingsgesprek beter organiseren?

Door: Asha Kalijan , 12 december 2010
"Sinds enige tijd voeren we als teamleiders functionerings- en beoordelingsgesprekken met onze projectmedewerkers. Vroeger deed de directeur dat zelf. Er is echter geen structuur en elke teamleider vult deze gesprekken op eigen wijze in. Er ligt alleen lijst met relevante competenties per functie. Nu we moeten gaan beoordelen hebben we van de hr-manager alleen maar de mededeling gehad dat we kritisch opbouwende en positieve feedback moeten geven. Wat moet ik hier nu mee?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik mijn waardering tonen tijdens de kerstborrel?

Door: Asha Kalijan , 05 december 2010
"We hebben als bedrijf een moeilijk jaar achter de rug, met veel bezuinigingen. Ik wil iets speciaals doen na de beoordelingsrondes. Er is geen ruimte voor promotie of grote salarisverhogingen. Ik zou mijn waardering voor de inspanning van de medewerkers toch tot uiting willen brengen bij de kerstborrel. Hoe doe ik dat?"
  Lees verder...
 

Hoe introduceer ik mijzelf als nieuwe manager?

Door: Asha Kalijan , 28 november 2010
"Ik start binnenkort als beginnende leidinggevende binnen een non-for-profit instelling. Ik ga dan onder meer een team administratie en een groep uitvoerende medewerkers aansturen. Mijn vraag is hoe ik me het beste bij deze mensen als leidnggevende kan introduceren. Wat zijn de do\'s en de don\'ts?"
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met een niet-authentieke, onbetrouwbare directeur?

Door: Asha Kalijan , 20 november 2010
"Ik ben manager en heb te maken met een directeur die wat mij betreft dubbele signalen geeft. Aan de ene kant doet hij alsof hij een persoonlijke relatie belangrijk vind, doet leuk en probeert populair te zijn. Aan de andere kant is hij rechtlijnig, autoritair en onsympathiek in het geven van zakelijke feedback. Ik vind hem daardoor onbetrouwbaar en dat verpest voor mij de werksfeer. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Wat te doen aan twee altijd kibbelende medewerkers?

Door: Asha Kalijan , 14 november 2010
"Binnen mijn team heb ik problemen met twee medewerkers. Die hebben onderling vaak woordenwisselingen. Ze zijn allebei deskundig, maar hebben hele andere ideeën over de manier van werken. De één werkt al vijftien jaar bij het bedrijf en de ander net een jaar. Ik weet niet wat ik kan doen, want het lijkt wel of ze niet tot elkaar kunnen komen?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat ik meer macht krijg?

Door: Asha Kalijan , 07 november 2010
"Ik heb een medewerker op de afdeling die al wat langer werkt binnen het bedrijf. Hij heeft invloed op collega\'s, vooral als het nieuwe zaken betreft. Hij heeft geen formele verantwoordelijkheid, maar mensen doen vaak wat hij zegt. Dat torpedeert soms mijn gezag. Hoe zorg ik dat ik meer macht krijg?"
  Lees verder...
 

Moet ik voor alles wat goed gaat een compliment geven?

Door: Asha Kalijan , 31 oktober 2010
"Wij hebben onlangs functioneringsgesprekken gevoerd. Ik kreeg van enkele medewerkers te horen dat ze nooit horen dat ze iets goed doen. Ik wil het signaal serieus nemen, maar ik vind het eigenlijk onzin om voor alles wat goed gaat complimentjes te geven. Medewerkers zijn aangenomen om goed te presteren, daar worden ze voor betaald. Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Wat te doen met medewerkers die om een gratificatie vragen?

Door: Asha Kalijan , 24 oktober 2010
"Ik heb tot twee keer meegemaakt dat medewerkers in een functioneringsgesprek om een gratificatie vroegen omdat ze iets extra\'s hadden gedaan. Ik geef in de regel wel gratificaties, maar dan moet daar wel een substantiële prestatie tegenover staan. Dat is hier niet het geval. Eigenlijk vind ik dat enige flexibiliteit (zoals het doen van ander werk dan gewoonlijk) bij de normale taakopvatting zou moeten horen. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik goede professionals binnenboord houden bij massaontslag?

Door: Asha Kalijan , 17 oktober 2010
"In onze organisatie is een grote reorganisatie gaande waarbij enkele units worden samengevoegd. Er wordt flink bezuinigd en er zullen behoorlijk wat ontslagen vallen. Ik weet dat enkele professionals uit mijn eigen team waarschijnlijk ook moeten vertrekken. Juist hen wil ik niet kwijt. Hoe kan ik ze binnen het bedrijf en binnen de afdeling houden?"
  Lees verder...
 

Een medewerker functioneert al tien jaar niet. Kan ik haar ontslaan?

Door: Asha Kalijan , 10 oktober 2010
"In onze organisatie is medewerker al tien jaar in dienst. Eigenlijk heeft ze al die tien jaar niet goed gefunctioneerd. Ze maakt dagelijks tientallen fouten en weigert een opleiding te volgen, omdat ze zelf vindt dat het wel redelijk gaat. Ze heeft dagelijks uitleg en toezicht nodig. Kunnen wij haar, zonder consequenties, vragen om een andere baan te zoeken?"
  Lees verder...
 
< vorige 26 27 28 29 46 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10