zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Hoe leer ik medewerkers om zelfstandig te werken?

Door: Asha Kalijan , 29 december 2013
Mijn medewerkers werken niet zelfstandig. Daar wil ik wat aan gaan doen. Ze denken erg op de korte termijn. Ik zal je een voorbeeld geven. Als ik ze vraag om een klant te bellen over een order, dan doen ze dat zonder zich voor te bereiden. Vertellen dat ze zich vooraf even moeten verdiepen in de klant lijkt te veel gevraagd. Ze moeten regelmatig nog een keer bellen. Slordig en tijdrovend. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe voer ik een functioneringsgesprek over chaotisch werken?

Door: Asha Kalijan , 22 december 2013
"Nu met de afronding van het jaar hollen we achter onszelf af. Meer dan anders. Ik kom tot de conclusie dat de afdelingssecretaresse niet goed georganiseerd is en dat leidt tot achterstand en spanningen.  Ik heb binnenkort een functioneringsgesprek met haar. Haar ‘stapels’ worden groter, ze straalt onvrede uit en we kunnen zaken niet afronden, omdat dossiers niet volledig (af) zijn. Ik kan een gepland vrije dag vrij niet opnemen, omdat ze afspraken verkeerd  gepland heeft. Heb je aanwijzingen voor mij voor het komende functioneringsgesprek?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik beter met kritiek leren omgaan?

Door: Asha Kalijan , 15 december 2013
"Ik krijg veel kritiek van anderen, omdat ik een zichtbare functie heb. Daar kan ik niet altijd goed mee omgaan en erger, ik kan er niets mee, omdat het niets toevoegt. Soms trek ik me de kritiek persoonlijk aan, maar dat is het niet alleen. In mijn functie moet ik altijd boven de materie en de persoon staan, terwijl ik soms twijfel. Hoe kan ik kritiek beter hanteren of voorkomen?"
  Lees verder...
 

Hoe voorkom ik druk in het onderhandelen met de directie?

Door: Asha Kalijan , 08 december 2013
"Zoals voor meer collega’s zal gelden denk ik, is het voor mij niet altijd gemakkelijk om te onderhandelen tussen medewerkers en directie. Vaak komt de bal bij mij te liggen en ik word dan heen en weer geslingerd tussen partijen. Dat vind ik lastig en het legt een grote druk op mij. Ik doe het nooit goed lijkt het. Hoe kan ik zodanig onderhandelen dat het prettig werken is?"
  Lees verder...
 

Hoe sluit ik compromissen zonder tegen mijn visie in te gaan?

Door: Asha Kalijan , 01 december 2013
"In mijn manier van leidinggeven ben ik vrij direct en duidelijk. Compromissen horen daar niet bij. Ik draai niet om de feiten heen, mijn visie breng ik overtuigend en ik ben goed in wat ik doe. Maar ik merk dat mijn stijl niet in altijd iin goede aarde valt bij anderen en ook niet altijd in mijn voordeel uitpakt. Hoe kan ik hier anders mee omgaan, zonder al te veel water bij de wijn te doen en tegen mijn eigen visie in te gaan?"
  Lees verder...
 

Hoe verminder ik de werkdruk voor mijn team?

Door: Asha Kalijan , 24 november 2013
"Sinds twee jaar werk ik voor een internetbedrijf waar het werk alleen maar toeneemt. Een goede zaak, we werken daar met z’n allen hard aan en we hebben de tijd mee. Alleen merk ik dat het team last heeft van de toenemende werkdruk. Ik kan goed werken onder hoge druk. Het team laat steken laten, gaat gemakkelijker om  met projecten en taken. Dat houdt ook meer (herstel)werk in voor mij. Hoe pak ik de werkdruk aan en voorkom ik toename van stress?"
  Lees verder...
 

Hoe moet ik beslissen bij twijfel?

Door: Asha Kalijan , 10 november 2013
"Al maanden zit ik met steeds erger wordende twijfel. Ik moet beslissingen over samenwerken met vier externe partijen, waar we al zaken mee doen of hebben gedaan. We hebben een paar nieuwe diensten die we via hen willen uitzetten. Het kunnen alle vier de partijen worden of minimaal twee. Ik weet ook niet of partijen exclusiviteit willen en of dat verstandig is. Hoe kom ik hier uit?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik beter op afstand leidinggeven?

Door: Asha Kalijan , 03 november 2013
"Recentelijk kwam ik een artikel tegen over het aansturen van teams op afstand. Ik vind dat zelf niet gemakkelijk tegenwoordig en ik mis praktische tools. Het nieuwe werken en dergelijke heeft veel voordelen, maar veel van mijn medewerkers, vooral de meest ervaren, verliezen hun betrokkenheid. Ik weet niet precies wat bij hen leeft omdat ze elders aan het werk zijn. Om efficiënt te werken moet ik wel op afstand aansturen. Hoe kan ik dat doen op een praktische manier?"
  Lees verder...
 

Hoe breng ik mijn boodschap beter over?

Door: Asha Kalijan , 27 oktober 2013
"Als generalist blijk ik in de praktijk vanuit mijn eigen beleving te werken en te veel op de inhoud gericht. Wel authentiek en strategisch, maar niet tactisch naar staf en medewerkers toe zou je kunnen zeggen. Ik merk dat niet iedereen mijn boodschap begrijpt. Toch geloof ik in mijn manier van werken. Hoe geef ik zodanig leiding, dat mijn boodschap overkomt?"
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik onze servicemedewerkers klantgerichter?

Door: Asha Kalijan , 20 oktober 2013
"Wij willen dat onze servicemedewerkers veel klantgerichter worden. Ze werken nu volgens een standaardmethode, terwijl elke klant specifieke behoeften heeft. Als zij beter inspelen op de klantwensen levert dat meer omzet op. Hoe krijg ik mijn servicemedewerkers zover dat ze mee gaan denken?"
  Lees verder...
 

Mijn MT-collega\'s nemen het hoogste woord - ik niet. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 13 oktober 2013
"Het samenwerken met mijn collega-managers is niet mijn sterkste kant. Ze nemen het hoogste woord en ik ben geen type om met mijn vuist op tafel te slaan. Ik vind dat zij slecht luisteren. Maar de bal wordt bij mij gelegd, omdat de processen tussen mijn afdeling en de andere afdelingen slecht op elkaar aansluiten. Ik kan geen kant uit. Wat moet ik hier aan doen?"
  Lees verder...
 

Moet ik mijn personeelsmanager vervangen?

Door: Asha Kalijan , 06 oktober 2013
"In de ingrijpende veranderingen die we ondergaan, valt het functioneren van de personeelsmanager tegen. Juist nu er advies en een plan van aanpak nodig is over en voor  medewerkers.  Dat is opvallend, omdat hij voorheen goed functioneerde. Ik heb feedback gegeven en eisen gesteld. Maar het gaat juist slechter en het stressniveau neemt toe. Dat kan ik me niet permitteren. Moet ik hem vervangen?"
  Lees verder...
 

Hoe kom ik overtuigender over als coachend manager?

Door: Asha Kalijan , 30 september 2013
"Mijn managementstijl is vrij coachend. Maar ik heb niet het gevoel dat ik overtuigend overkom. Het lijkt we of mijn medewerkers denken dat ik het niet weet, twijfel of geen beslissingen durf te nemen. De ruimte die ik laat om hen zelfstandiger te laten zijn en eigen beslissingen te nemen, interpreteren zij niet zoals ik het bedoel. Wat kan ik doen om overtuigender over te komen?"
  Lees verder...
 

Hoe creëer ik een inspirerende werkomgeving?

Door: Asha Kalijan , 22 september 2013
"Ons bedrijf heeft de afgelopen tijd flink bezuinigd, wat  niet gemakkelijk is geweest voor medewerkers en managers. We gaan nu een kwaliteitsslag maken en willen de goede mensen behouden. De sfeer is wat bedrukt geraakt en ik merk dat verwachtingen vooral bij de jonge mensen steeds hoger liggen. Het moet nu vooral ‘leuk’ zijn. Waar begin ik mee?"
  Lees verder...
 
< vorige 20 21 22 23 46 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10