Coert Visser is een consultant en trainer die werkt met een positieve veranderaanpak. Deze aanpak richt zich er eenvoudigweg op om individuen, teams en organisaties te helpen om vooruitgang te boeken in de richting van hun eigen keuze. Coert heeft veel artikelen geschreven en enkele boeken. Meer informatie vindt u op www.oplossingsgerichtveranderen.nl.
Of het nu gaat over problemen van persoonlijke aard of zakelijke problemen, geen enkel probleem is altijd in dezelfde mate aanwezig. Er zijn altijd momenten en omstandigheden waarop het beter gaat. Die situaties heten 'positieve uitzonderingen' en vormen een krachtig instrument voor managers, betoogt Coert Visser.
Oplossingsgericht werken is een zeer nuttige coachings- en adviesmethode. Maar ook managers kunnen er veel aan hebben door gebruik te maken van de hieronder beschreven vier stappen methode, de meest compacte manier waarop wij oplossingsgericht werken kunnen omschrijven.
In de zomermaanden geven auteurs van Managersonline.nl hun top-5 van favoriete websites voor managers. Hopelijk ter inspiratie van u. Deze week heeft Coert Visser zich van die taak gekweten. Met plezier, laat hij ons weten. Het is ook een plezierige en nuttige lijst geworden.
Oplossingsgericht management blijkt een uiterst respectvolle, eenvoudige en effectieve manier te zijn om managementproblemen aan te pakken. Coert Visser en Gwenda Schlundt Bodien maken dit concept nu heel concreet en hanteerbaar door middel van een acroniem: POWERS. Dankzij de praktische adviezen kunt u er gelijk mee aan de slag.
Waarom worden mensen op training gestuurd? Waarom krijgen ze coaching? Waar gaan ontwikkelingspunten over bij een beoordelingsgesprek? Juist ja, zwaktes en tekortkomingen! Veel te lang hebben HRM-professionals, managers en medewerkers een bijna obsessieve fixatie gehad op het bijschaven van zwaktes. Waar leidt dit toe? Onzekerheid, frustratie, tijdverspilling en gevoelens van miskenning. Hadden in het betaald voetbal HR-managers rondgelopen, dan was Johan Cruijf naar taaltraining gestuurd en was hij nooit een topvoetballer geworden... Het kan ook anders.
Uw belangrijkste klant dreigt over te stappen naar de concurrent en u moet hem overhalen. Een medewerker uit uw team verpest de sfeer en u moet zijn gedrag corrigeren. U vindt dat uw baas zich teveel met uw zaken bemoeit en wilt daarin verandering bereiken. Iedere manager heeft van tijd tot tijd te maken met gesprekken waar veel van afhangt en waarbij sprake is van verschillende meningen en hoog oplopende emoties. Coert Visser beschrijft hoe u deze gesprekken tot een succes kunt maken.