Jon C. Jenkins is a senior methods consultant with thirty-three years experience in facilitation and training.He is a principle at Imaginal Training in The Netherlands. Among his publications are the "Who’s Who in International Organisations" and the "International Facilitator’s Companion
Sommige bedrijven doen het lange tijd goed, maar gaan opeens nog beter presteren. Van goed worden ze excellent. Wat voor leiderschap is er voor nodig om bedrijven uit de middenmoot te halen en tot de kopgroep te laten behoren? Dat onderzocht Jim Collins. Zijn conclusie: level-5 leiderschap is één van de belangrijkste succesfactoren van deze bedrijven. Oftewel: leiderschap op niveau 5. Maar wat is dat nu eigenlijk?
Vergaderen kost een vermogen. Volgens de Wall Street Journal kosten directievergaderingen alleen al circa 40.000 Euro. Per persoon, per jaar! Veel vergaderingen blijken helemaal niet nodig te zijn of te weinig rendement op te leveren. Goed voorzitterschap is cruciaal. Gerrit Visser en Jon Jenkins geven praktische tips hoe u meer rendement uit uw vergaderingen haalt.
In de managementliteratuur komt naar voren dat grote transities bij het management evenveel wonden slaan als bij medewerkers. Toch wordt van hen verwacht dat ze de organisatie weer gaan aanjagen, enthousiasmeren. Wat is daar dan precies voor nodig? Jon Jenkins en Gerrit Visser zetten het in heldere stappen op een rijtje.
Organisaties die in staat om snel en effectief te 'leren' zijn succesvoller dan organisaties die dat niet kunnen. Investeren in leren is daarom belangrijk. Maar dan moet leren wel leuk zijn. Jon Jenkins en Gerrit Visser over de fun-factor bij het leren.
Competitief voordeel zit in de wil en het vermogen van organisaties om te leren èn het geleerde snel in de praktijk te brengen. Dat stelt althans Jack Welch, de veel bejubelde ex-topman van General Electric. Jon Jenkins en Gerrit Visser pluizen uit wat Welch eigenlijk bedoelt en komen met acht concrete adviezen om met leren concurrentievoordeel te halen.
E-learning mag wel een buzz-woord zijn, erg succesvol is het lang niet altijd. Ervaringen leren dat 50 tot 80% van deelnemers aan e-learning de cursus niet afmaakt. Jon Jenkins en Gerrit Visser betogen dat e-learning wèl degelijk kan slagen, als je het maar goed aanpakt.