zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Fred Akkerma

Fred Akkerma (1972) is hoofdredacteur van Managersonline.nl. Daarvoor was hij journalist, ondernemer en manager. Nu alle drie. Fred is tevens uitgever van de ondernemers e-zines Brisk Magazine en BC.nl.
Fred Akkermalaptop@managersonline.nl
 
 
 

Artikelen van Fred Akkerma:

 

Top-3 best gelezen artikelen van 2004

Door: Fred Akkerma , 09 januari 2005
In 2004 deelden de auteurs van Managersonline.nl weer veel kennis met u. Het mooie van internet is dat we precies kunnen meten welke artikelen u het liefst leest. Daar stemmen we ons redactionele beleid vervolgens weer op af. Reden genoeg dus om even terug te blikken. Wat waren de best gelezen artikelen van 2004?
  Lees verder...
 

De best gelezen artikelen van 2003

Door: Fred Akkerma , 28 december 2003
Wanneer wordt een artikel op Managersonline.nl goed gelezen? Tip 1: vewerk een getal in de titel. Tip 2: laat het gaan over de eigenschappen en eigenaardigheden van de manager. De drie best gelezen artikelen van de vaste auteurs op Managersonline.nl in 2003 zijn:

1. Zeven manieren om aardig gevonden te worden
2. Vijf slechte gewoontes van managers (?)
3. De zeven doodzonden van de manager

  Lees verder...
 

Top-5 websites volgens Fred Akkerma

Door: Fred Akkerma , 06 juli 2003
In de zomermaanden geven auteurs van Managersonline.nl hun top-5 van favoriete websites voor managers. Hopelijk ter inspiratie van u. Deze keer beschrijft ‘internetjunk’ Fred Akkerma zijn ‘bookmarks’. Hij meent dat écht goede websites altijd blijven bestaan. Zijn top-5 van websites hebben de ups en downs in elk geval overleefd.
  Lees verder...
 

Top-5 best gelezen artikelen van 2002

Door: Fred Akkerma , 19 januari 2003
In 2002 verschenen op Managersonline.nl meer dan vijftig bijdragen van deskundigen over tal van onderwerpen. Managersonline.nl selecteerde de best gelezen bijdragen van de kernauteurs op deze site. De top-5 van artikelen ziet er als volgt uit:

1. Acht valkuilen bij het voeren van functioneringsgesprekken
2. Cruciale gesprekken voeren in tien stappen
3. Spreek de lichaamstaal die bij u past
4. Hoe haal ik het beste uit mijzelf?
5. Afd(w)ingen: onderhandelingstips om de prijs te drukken
  Lees verder...
 

Top-10 manieren om anders naar problemen te kijken

Door: Fred Akkerma , 09 december 2001
Ze bestaan nog steeds: managers en medewerkers die consequent het woord 'probleem' vermijden en steevast vervangen door 'uitdaging'. Dat klinkt positiever. Toch is het in feite een vluchtweg. De kunst is om met problemen om te gaan. Door er anders naar te kijken. Fred Akkerma introduceert de Top-10 manieren om anders tegen problemen aan te kijken.
  Lees verder...
 

Zeven manieren om uw medewerkers te motiveren

Door: Fred Akkerma , 25 november 2001
Het vergroten van de motivatie van medewerkers wordt gezien als een belangrijke managementtaak. Er zijn verschillende mogelijkheden om dat te bereiken. In willekeurige volgorde hierbij een zevental suggesties, jawel inclusief de o zo ware clichés!
  Lees verder...
 

Haal maximaal voordeel uit de 80/20-regel

Door: Fred Akkerma , 16 september 2001
U wist misschien dat 80% van uw winst afkomstig is van 20% van uw klanten. Maar wist u dat de 80/20-regel op veel meer situaties van toepassing is? Doe er uw voordeel mee.
  Lees verder...
 

Elf principes van leiderschap

Door: Fred Akkerma , 26 augustus 2001
Voormalig Philips-topman Jan Timmer pleegde te zeggen dat ingewikkelde problemen niet bestaan, ingewikkelde oplossingen wel. Wie de managementliteratuur er op naleest, zou op dezelfde gedachte kunnen komen. De vraag dringt zich op: wat is de basis van leiderschap? In dit artikel komt de benadering aan de orde van één va de grootste organisaties van de Verenigde Staten, die onbetwist leider in zijn branche is.
  Lees verder...
 

Dokter, hoe staat het met mijn Private Balanced Scorecard?

Door: Fred Akkerma , 17 juni 2001
Vat krijgen op uw persoonlijke besoignes is geen sinecure. In tegenstelling tot de situatie op uw werk heeft u geen marktonderzoeksafdeling die u vertelt dat het tijd wordt om van baan te wisselen, voor vragen van klanten of andere relaties heeft u geen callcenter ter beschikking en een secretaresse voor de administratieve klusjes is er al helemaal niet bij. U staat er helemaal alleen voor. Net als iedereen. Maar hoe weet u nou hoe u er 'objectief gezien' voor staat. Of u zich wel of geen zorgen moet maken en waarover. Het antwoord: de Private Balanced Scorecard.
  Lees verder...
 

Acht PR-adviezen aan NS-topman Hans Huisinga

Door: Fred Akkerma , 27 mei 2001
Dat het met de NS niet 'lekker' gaat mag duidelijk zijn. En waar het aan ligt? Zou het de communicatie zijn? Het bedrijf maakt nogal wat PR-blunders. Daarom: acht PR-adviezen voor NS-topman Hans Huisinga.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10