zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is acquisitiecoach en directeur van SalesQuest. Hij schreef het boek De zeven zonden van verkopers. waarin hij op een even kleurrijke als toegankelijke manier beschrijft hoe u als verkoper, accountmanager of ondernemer meer kunt verkopen zonder te blunderen! Een no-nonsense visie op de methoden en technieken die nodig zijn om een succes te maken van koude acquisitie.
Michel Hoetmermichelhoetmer@me.com
 
 
 

Artikelen van Michel Hoetmer:

 

Zeven redenen waarom u een te lage prijs voor uw product ontvangt

Door: Michel Hoetmer , 16 november 2003
Het gaat slecht met de economie. De supermarkten vechten een prijzenoorlog uit. Betekent dit dat u uw prijzen ook omlaag moet bijstellen? Nee, dat is helemaal niet nodig. Met een beetje moed en creativiteit kunt u zelfs hogere prijzen vragen! Michel Hoetmer geeft u de zeven belangrijkste redenen waarom dat vaak mislukt. En doet er -zoals het een goed verkoper betaamt- nog een schepje bovenop.
  Lees verder...
 

Verkopen = versieren

Door: Michel Hoetmer , 19 oktober 2003
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. Een puber is op het vrijerspad. Hij heeft zijn beste outfit aangetrokken en stapt een disco binnen. De jacht begint. Hij kijkt om zich heen en ziet een aantrekkelijke dame. Op de tonen van de muziek swingt hij onwennig richting zijn slachtoffer en spreekt met een brok in zijn keel de onvergetelijke woorden: "Hé schatje, wat zie jij er aantrekkelijk uit! Wil je met me sjansen?" Zal de jongen succes hebben? Michel Hoetmer trekt de parallel tussen verkopen en versieren.
  Lees verder...
 

De zeven doodzonden van de manager

Door: Michel Hoetmer , 21 september 2003
Uit een recent onderzoek blijkt dat ongeveer 60 procent van de Nederlandse werknemers wel eens een keer van baan is veranderd door toedoen van wat deze werknemers 'slecht management' noemen. Al eerder bleek dat de Nederlandse werknemer ongelukkig is over het presteren van zijn 'baas'. Een slechte manager zou niet eerlijk zijn en sluit zich af voor feedback. Is het werkelijk zo slecht gesteld met de Nederlandse manager?
  Lees verder...
 

Top-5 websites volgens Michel Hoetmer

Door: Michel Hoetmer , 31 augustus 2003
In de zomermaanden geven auteurs van Managersonline.nl hun top-5 van favoriete websites voor managers. Hopelijk ter inspiratie van u. Hekkensluiter is Michel Hoetmer. Hij presenteert een interessant lijstje met sales- en marketingsites. Nummer 5 is voor elke manager interessant. Plus een bonus.
  Lees verder...
 

Investeren in zakelijke relaties in geldverspilling

Door: Michel Hoetmer , 19 augustus 2003
Of u hem nou recalcitrant of briljant vindt, één ding is zeker: Michel Hoetmer mag graag een vuurtje oppoken. Deze week gaat hij de confrontatie aan aan met de goeroes van Customer Relationship Management. Denk drie keer na voordat u daar geld aan uitgeeft. Want investeren in zakelijke relaties is geldverspilling, betoogt hij.
  Lees verder...
 

Winnende doelstellingen formuleren in zeven stappen

Door: Michel Hoetmer , 22 juni 2003
Concrete doelstellingen zijn de eerste stap op weg naar succes. Doelstellingen geven richting aan uw acties. Michel Hoetmer geeft in zeven stappen aan hoe u het best te werk kunt gaan. Inclusief timemanagement-tips en een krachtig voorbeeld: Willem van Oranje!
  Lees verder...
 

Op naar de nul werknemers

Door: Michel Hoetmer , 25 mei 2003
De Nederlandse ondernemers bevinden zich in de wurggreep van een stelsel van allerlei maatregelen die de werknemer beschermt tegen de uitbuiting van ondernemers. Maar wie beschermt de ondernemer tegen de chicanerende en chanterende werknemer? Helemaal niemand! Misschien moest u maar eens denken aan een organisatie zónder werknemers...
  Lees verder...
 

Roddel en achterklap creëert u soms zelf. Zo voorkomt u het!

Door: Michel Hoetmer , 11 mei 2003
Een cultuur van roddel en achterklap en geruzie is ongwenst. Toch werkt u er zelf onbewust wellicht meer aan mee dan u denkt. Medewerkers hebben een probleem met elkaar en zoeken hulp bij hun manager. Vervolgens loopt het uit op een gigantische ruzie in het kippenhok. Michel Hoetmer legt uit hoe u dat voorkomt.
  Lees verder...
 

Acht tips om uitstelgedrag aan te pakken

Door: Michel Hoetmer , 27 april 2003
Mensen verspillen de meeste tijd door dingen uit te stellen. Dingen belanden op stapels en ze moeten telkens opnieuw bekijken wat ze er mee gaan doen. Uitstellen geeft mensen een onrustig gevoel, het gaat aan ze knagen, want er moet nog zoveel gebeuren. Er zit maar één ding op: het kwaad bij de wortel aanpakken.
  Lees verder...
 

Quickscan: Hoe scoort uw commerciële organisatie?

Door: Michel Hoetmer , 13 april 2003
Het is van groot belang om regelmatig met een kritisch oog naar de eigen commerciële organisatie te kijken. Vooral nu de economie wat tegenzit is een geoliede marketing- en salesorganisatie onontbeerlijk. Loopt u eens de quickscan langs. Beantwoordt u een of meerdere vragen met ja? Pas dan op!
  Lees verder...
 

Het ABC van overtuigen en beïnvloeden

Door: Michel Hoetmer , 06 april 2003
U hebt het vast wel eens meegemaakt, u bent voor de volle honderd procent overtuigd van uw gelijk, alleen krijgt u het niet. Wat u ook doet, de ander gooit de kont tegen de krib en hij doet gewoon wat hij zelf wil. Wat is er aan de hand?
  Lees verder...
 

Dump verliesgevende klanten in plaats van uw personeel!

Door: Michel Hoetmer , 03 maart 2003
Het lijkt er op dat bedrijven massaal bezig zijn personeel te lozen. Maar of dat de juiste tactiek is, is nog maar de vraag. Misschien doet u er beter aan uw klanten te dumpen, want die vormen niet zelden een forse kostenpost. Met veel voorbeelden en handig vijf-stappenplan beschrijft Michel Hoetmer dat klanten niet altijd koning hoeven te zijn.
  Lees verder...
 

Functioneringsgesprekken hebben geen nut

Door: Michel Hoetmer , 26 januari 2003
Functioneringsgesprekken zijn een bron van hoofdbrekens voor managers. Natasja Stolwijk beschreef reeds acht valkuilen. Michel Hoetmer gaat nog een stapje verder. Volgens hem zijn functioneringsgesprekken volstrekt nutteloos. Dat komt, volgens hem, omdat mensen -en dus managers- eigenlijk nog primitieve wezens zijn. Hij heeft wel tips hoe het anders kan.
  Lees verder...
 

Waarom uw verkopers niet met scherp schieten

Door: Michel Hoetmer , 05 januari 2003
Marketing en verkoop zijn in vele opzichten te vergelijken met het voeren van een oorlog. Niet voor niets is het marketingjargon doorspekt van oorlogstaal. Ongeveer twintig jaar geleden schreven de bekende marketinggoeroes Al Ries en Jack Trout de bestseller “Marketing warfare”. Het boek beschrijft hoe een marketingoorlog moet worden gevoerd. Michel Hoetmer geeft aan hoe u van uw salesforce weer elitetroepen kunt maken.
  Lees verder...
 
< vorige 7 8 9 10 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10