Hebt u ook wel eens het gevoel dat u niet toekomt aan de dingen waar uw hart echt harder van gaat kloppen? Niet gedaan krijgt wat u wilt doen?
Dat is precies waarmee trainer en inspirator John Vrakking mensen helpt. Mensen helpen lekker te werken is zijn passie. Ze in beweging brengen. De dingen laten doen die ze leuk vinden. Iets ‘achterlaten’.
U vindt praktische tips voor effectiever en leuker werken op www.johnvrakking.nl
John Vrakking is een bevlogen spreker. Zijn inspirerende presentaties snijdt hij voor u graag op maat.
Hoe zou het zijn wanneer we situaties neutraal tegemoet konden treden? Wanneer er geen overdreven negatieve gevoelswaarden verbonden zouden zijn aan, laten we eens zeggen, een sollicitatiegesprek, de tandarts of een tafelspeech?
Eén van de krachtigste eigenschappen van sterke CEO’s is het nemen van een besluit en daarnaar te handelen. Je kunt dit als vaardigheid ontwikkelen: leer vertrouwen op je gevoel en twijfel niet. Veel ondernemende geesten gaat dat goed af. Maar durf je er ook de ‘zachte kanten’ van je organisatie mee te benaderen?
Ken je dat? Met lang niet iedereen loopt je communicatie van een leien dakje. Soms gaat het ronduit stroperig. Er zijn er die aan een half woord genoeg hebben, anderen horen na twee keer uitleggen nog niet wat je bedoelt. Het is dan ook ronduit frustrerend om te zien dat zaken daarom stagneren of zelfs helemaal buiten beeld raken.
We kennen allemaal het verschijnsel: ongeplande tijd verdampt. Aan het eind van de dag hou je een onbevredigd gevoel over. Want je bent druk geweest met van alles, zonder dat er echt iets uit je handen gekomen is. Wie de dag productief wil maken, doet er goed aan die van tevoren te plannen. Daar de dag maar mee beginnen, dan? Nee: de ochtend blijkt nu net het slechts denkbare moment… Lees hier hoe dat komt.
Veel mensen werken om hun bestaan zeker te stellen. Het werk komt op de tweede plaats, of later. Er is ook een categorie werkers die er meer gewicht aan toekent: die wil wat betekenen voor de samenleving. De arbeidsvoorwaarden komen niet op de eerste plaats. Voor hen is het ‘niet zeuren, maar aanpakken’. Een mooie eigenschap, maar er schuilt ook een belangrijk gevaar in.
Zo nu en dan komen ze voorbij: de al dan niet digitale vragenlijsten van bedrijven die jou als klant beschouwen. En misschien houd je ze zelf ook wel: klanttevredenheidsonderzoeken. Het lijkt zo simpel, dat je het zelf kunt. Maar veel meer dan een berg werk bij de opsteller en ergernis bij de invuller levert het dan meestal niet op. Vijf oorzaken (en hun oplossing) die de meeste onderzoeken volkomen waardeloos maken.