zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Welk imago past bij een manager?

Door: Asha Kalijan

"Vijf maanden geleden ben ik begonnen als verkoper in een verkoopsteam dat juist was begonnen aan een nieuw project. Na twee weken werd ik al gepromoveerd tot teamleider, wegens zware fouten van de vorige teamleider. Nu, enkele maanden later is mijn team het beste team van in het totaal drie teams geworden. Binnenkort heb ik de mogelijkheid door te groeien tot regiomanager, een promotie die ik niet mis wil lopen. Een probleem volgens mij is mijn imago. Welk imago past bij een manager?"

 Lees verder...   6 reacties

Help, ik weet niet wie ik moet ontslaan?

Door: Asha Kalijan

"Ik werk voor een groot bedrijf en heb 18 medewerkers in mijn team, waarvan een zes met een contract voor onbepaalde tijd en de rest voor bepaalde tijd. Nu moet ik, wegens reorganisatie, terug naar zo'n 8 à 9 mensen. Alle mensen presteren redelijk gelijk, hebben evenveel ziektemeldingen (erg weinig). Het voelt onrechtvaardig om de mensen met contracten voor bepaalde tijd maar weg te sturen. Hoe bepaal ik nu wie er weg moet en wie niet?"

 Lees verder...   4 reacties

Doet u alles om op te vallen?

Door: Frank van Marwijk

Een product met een bekende naam wordt doorgaans veel verkocht. Een bekend bedrijf heeft gewoonlijk veel omzet. En als bekend persoon zult u regelmatig om uw mening worden gevraagd. Maar voordat u die bekendheid heeft, dient u buitengewoon op te vallen en er positief uit te springen. Wat kunt u doen om de schijnwerpers in uw richting te draaien? Wat doet u om op te vallen? En heeft de aandacht die u dan krijgt altijd de positieve werking die u verwacht? Leer hier de kunst om op te vallen op een positieve manier.

 Lees verder...   6 reacties

Mijn beste medewerker heeft financiële problemen. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Mijn beste medewerker zit in de financiële problemen. Ze krijgt het ene na het andere loonbeslag, gas en licht werden afgesloten etcetera. Ik heb haar inmiddels al een paar keer geholpen door geld te lenen, maar dat lijkt niet te helpen. Ze is nu gescheiden en woont bij haar ouders, een probleemgezin. Ik heb haar gezegd dat ze hulp moet zoeken, maar dat doet ze niet. Ik heb met haar te doen, ik hoop dat ze er weer bovenop komt. Als ik haar ontsla, betekent dat haar einde. Wat kan ik doen?"

 Lees verder...   19 reacties

De zweep erover!

Door: Michel Hoetmer

Het zal u als trouwe lezer van Managersonline.nl vast niet zijn ontgaan. Mij in ieder geval niet. Ik heb het artikeltje met de kop Personeel werkt harder bij intimiderende managementstijl met genoegen gelezen. De onderzoeker Roderick Kramer was geïnteresseerd in de mogelijke psychische schade van een intimiderende managementstijl. Hij vond echter heel iets anders. Mensen genieten juist van streng management en gaan daardoor harder en beter werken.

 Lees verder...   27 reacties

Wat te doen met oneerlijke en negatieve teamleiders?

Door: Asha Kalijan

"Momenteel ben ik manager van drie teamleiders binnen een productiebedrijf. Om het gehele productieproces goed te laten verlopen zullen wij met zijn vieren als team moeten functoneren waarbij communicatie en openheid voorop staat. Het probleem is echter dat de teamleiders niet eerlijk zijn tegen elkaar en zich naar mij toe negatief uiten over hun collega's. Wat te doen?"

 Lees verder...   8 reacties

De kunst van het relativeren

Door: Frank van Marwijk

Hoe druk maakt u zich gewoonlijk om de problemen op uw werk? Voelt u zich persoonlijk verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt? Laat u zich meeslepen door de emoties van anderen? Sluit u zich af voor andere ideeën. Ligt u ’s nachts wakker als het op uw werk allemaal niet zo goed loopt? Dan wordt het zeker tijd om u eens te verdiepen in de kunst van het relativeren.

 Lees verder...   Reageer
 

Hoe pak ik een notoire roddelaar aan?

Door: Asha Kalijan

"Eén van mijn medewerkers is een notoire roddelaar Hij ontkent zelf dat hij roddelt en vooral opstookt door gebruik te maken van zijn charme en intelligentie. Niettemin ondermijnt hij op deze manier de goede (werk)sfeer bij ons. In het laatste functioneringsgesprek is hij gewezen op dit feit. Een dossier bijhouden is niet goed mogelijk, omdat hij altijd zijn antwoord klaar heeft. Kortom deze persoon heeft een olifantenhuid en weet toch een aantal mensen aan zich te binden door charme en intelligentie. Wat kan ik doen om het aan te pakken of te ontslaan?"

 Lees verder...   4 reacties

Twaalf manieren om een compliment te geven

Door: Frank van Marwijk

Vandaag (27 februari) zullen in Zwolle de medaillewinnaars van de Olympische Winterspelen worden bejubeld. De officiële huldiging zal op woensdag 1 maart plaatsvinden in de Koninklijke Schouwburg te Den Haag. Misschien is het niet toevallig dat de regering voor die dag heeft gekozen om de wintersporters tijdens een feestelijke bijeenkomst te waarderen vanwege hun uitzonderlijke prestaties. 1 maart is namelijk de Nationale Complimentendag.

 Lees verder...   Reageer

Effectief netwerken in vier stappen

Door: Michel Hoetmer

Het fundament van netwerken is snel veel mensen ontmoeten. Meestal hebt u slechts enkele minuten tijd om met iemand te spreken. Gebruik deze zo goed mogelijk. Dat doet u het best met een goede voorbereiding. Michel Hoetmer geeft handige tips en voorbeeldgesprekken in de vier stappen van het netwerkgesprek.

 Lees verder...   Reageer

Gepromoveerd tot manager. Wat nu?

Door: Asha Kalijan

Na een aantal jaren als stafmedewerker gewerkt te hebben ben ik gevraagd manager te worden van een andere afdeling binnen de organisatie. Een aantal mensen daar kent mij nog uit een andere functie. Bovendien heeft de afdeling de afgelopen anderhalf jaar twee leidinggevenden zien vertrekken. Hoe kan ik van deze promotie een succes maken?

 Lees verder...   Reageer

Waarderingsmanagement als levensstijl

Door: Frank van Marwijk

Deze week is het Valentijnsdag en op 1 maart volgt de Nationale Complimentendag. Dit zijn mooie gelegenheden om ook uw personeel en relaties bijzondere aandacht te geven, maar dat niet alleen. U kunt van motiveren en waarderen uw levensstijl maken. Een complimenteuze en motiverende manager heeft meer oog voor het goede en weet anderen steeds op originele wijze te waarderen. Daardoor oogst hij bovendien zelf ook meer waardering en succes!

 Lees verder...   Reageer

Ik word niet serieus genomen als HR-manager. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

Ik werk bij een Amerikaans bedrijf, waar ik begonnen ben als salarisadministrateur. Sinds de HR-manager een jaar geleden is weggegaan run ik de HR-afdeling voor 150 mensen nu in mijn eentje. Dat gaat me goed af. Het zit mij echter dwars dat ik geen terugkoppeling op mijn functioneren krijg, nog steeds betaald wordt als administrateur en niet bij internationaal overleg word betrokken. Wat kan ik doen?

 Lees verder...   Reageer

Heeft u charisma?

Door: Michel Hoetmer

Moet je knap zijn om charisma te kunnen hebben? Nee! En nog beter nieuws: u kunt uw eigen charisma positief beïnvloeden. Michel Hoetmer geeft praktische tips, waarmee u aan uw persoonlijke uitstraling kunt werken.

 Lees verder...   Reageer

< vorige 85 86 87 88 122 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10