zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Waarom heb ik steeds nieuwe uitdagingen nodig?

Door: Asha Kalijan

"Ik merk dat ik snel uitgekeken raak in mijn huidige functie en dat is niet voor het eerst. Alles wordt voor mij al gauw routine en dan raak ik verveeld en ontevreden. Ik krijg steeds de behoefte aan nieuwe dingen. Daar komt bij dat er nog wat perikelen en veranderingen zijn mijn organisatie en mijin functie. Wat te doen?"

 Lees verder...   Reageer

Zeven tips tegen stress en overbelasting

Door: Bart Flos

Sleur op je werk ervaar je niet alleen bij  een voortdurende onderbelasting. Sleur treedt net zo goed op bij een chronische overbelasting. Jazeker: ook als je de hele tijd druk-druk-druk bent zit je in een sleur. Te lang teveel te doen hebben veroorzaakt sleurstress. Het werkt als een sluipmoordenaar en bekruipt je heel geniepig. Gelukkig hoef je dat niet machteloos te ondergaan; je kunt er zelf zelf een hele hoop aan doen!

 Lees verder...   1 reactie

Hoe zet ik mijn volgende carrièrestap als manager?

Door: Asha Kalijan

"Hoewel ik me al ruim een jaar inspan om de volgende stap te zetten naar een senior management functie, lukt het me maar niet om die baan te bemachtigen. Intern heb ik al diverse pogingen gewaagd. Ook extern ben ik veel aan het solliciteren. Tot dusverre geen succes. Wat kan ik doen, zodat het wel lukt?"

 Lees verder...   1 reactie

Vijf tips voor betere digitale en sociale communicatie

Door: Frank van Marwijk

Door de ontwikkeling van elektronische apparatuur is het leven de laatste dertig jaar danig veranderd, zowel op het werk- als in de privésituatie. Zo is het dankzij e-mail, Whatsapp, LinkedIn et cetera mogelijk om de dag door te brengen zonder ook maar één persoon te ontmoeten. Maar gaat die techniek niet ten koste van ons sociale functioneren?

 Lees verder...   Reageer

Ik cijfer mezelf weg in mijn managementrol. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"In situaties waarin men mij vragen stelt over mijn managementfunctie, merk ik dat ik onzeker word. Ik zet me sowieso heel bescheiden neer, zeker als ik merk dat mensen me onderschatten. Dan twijfel ik aan mezelf en cijfer mezelf compleet weg. Schatten mensen me wel op waarde, dan kan ik mijn deskundigheid laten gelden. Dat levert wederzijdse inspiratie op. Hoe kan ik dit vasthouden en twijfel voorkomen?"

 Lees verder...   1 reactie

Van koud naar warm bellen!

Door: Phil H. Kleingeld

Koud bellen is een verouderd concept dat meer kwaad dan goed doet. Phil Kleingeld komt met een 'warm' alternatief waarmee klanten niet geïrriteerd raken.

 Lees verder...   1 reactie

Wij blijven hangen in oude manieren. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Zelf ben ik een voorstander van het nieuwe werken en gebruik van nieuwe media.Dat laatste is wel aanwezig maar onvoldoende. Er is mijns inziens geen aansluiting meer bij 70 procent van de klanten. We missen kansen door in oude manieren te blijven hangen en dat heb ik aangegeven, maar kritiek wordt niet gewaardeerd. Wat doe ik?"

 Lees verder...   2 reacties
 

Drie gedurfde tips om uw verkoopdoelstellingen wél te halen

Door: René Jongen

Verkoopdoelstellingen worden vaker niet dan wel gehaald, met alle vervelende gevolgen van dien. Enkele psychologische mechanismen spelen hierin een belangrijke rol. Daar is goed mee om te gaan maar het vergt wel het overboord zetten van enkele heel stevig ingesleten gewoonten en gebruiken. En lef!

 Lees verder...   2 reacties

Ik sla door in mijn organisatiesensitiviteit. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Het kan zijn dat ik doorschiet in mijn organisatiesensitiviteit. Ik merk dat ik mijn functie zwaar vind door alle signalen die ik opvang en de toenemende interne dynamiek. Ik probeer de  signalen te reguleren, maar de vele partijen waar ik mee te maken heb, maakt dat mijn werk zwaar is. Hoe ga ik hiermee om?"

 Lees verder...   1 reactie

Veranderingen dwingen mij in een sandwichpositie. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Onze organisatie maakt een grote verandering door. Daarbij loopt de spanning behoorlijk, zowel bij mijn medewerkers als bij mij zelf. Ik begeef me in een sandwichpositie. Medewerkers krijgen steeds meer onderlinge conflicten en ik op mijn beurt met mijn managers. Ik lijk het nooit goed te doen en sta er alleen voor. Hoe ga ik hiermee om?"

 Lees verder...   Reageer

Mijn functie als generalist vervaagt. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Ik werk ruim vier jaar in de dienstverlening en ben gewend als een generalist op te  treden in een opstartend bedrijf. Het groeit nu hard en er wordt gewerkt aan structuur.  We hebben de economische malaise goed doorstaan, we zijn zelfs gegroeid. Echter mijn positie is wel vager nu en ik val zelfs een beetje tussen wal en schip, terwijl ik eerder een sleutelfiguur was . Hoe ga ik hiermee om?"

 Lees verder...   Reageer

Belachelijk eenvoudige methode voor meer omzet

Door: René Jongen

In veel bedrijven wordt gedacht dat kosten te managen zijn, maar omzet vooral afhankelijk is van marktomstandigheden, concurrentiebewegingen en andere toevalligheden. Dat kan en moet anders, vindt René Jongen. Hij introduceert een "belachelijk eenvoudige methode voor veel meer omzet".

 Lees verder...   11 reacties

Hoe maak ik een lange termijn plan?

Door: Asha Kalijan

"Ik wil alles goed doen en zoek de algemene methodische lijn, maar daar is geen ruimte voor. Er zijn ieder keer weer deadlines te halen en niemand is duidelijk over waar het echt heen gaat. Niemand wil mij een kader schetsen. Dat frustreert mij. Nu is mij gevraagd een lange termijn planning te maken voor mijn afdeling. Daar heb ik ook geen richtlijn voor gekregen. Hoe ga ik te werk?"

 Lees verder...   Reageer

Uw geheugen is onbetrouwbaar; doe er wat aan!

Door: Frank van Marwijk

Uw geheugen is minder betrouwbaar dan u misschien denkt. Het is verbazingwekkend te ontdekken hoe mensen zich bepaalde ‘feiten’ verschillend kunnen herinneren. De overtuigde herinnering van één persoon kan die van een ander volledig tegenspreken. Daarbij is het mogelijk dat beide personen ‘zeker weten’ dat iets zich op een bepaalde manier heeft afgespeeld. Frank van Marwijk beschrijft hoe u zich feiten uit het verleden beter en juister kunt herinneren.

 Lees verder...   1 reactie

< vorige 27 28 29 30 122 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10