zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe kan ik mezelf beter profileren?

Door: Asha Kalijan

"Nu ik wat meer verantwoordelijkheden krijg, merk ik dat ik daar slecht mee omga.  Mijn afdeling, de medewerkers, komen op de eerste plaats en daar speelt zich veel af. Om effectief te zijn moet ik assertiever zijn naar mijn collega managers. Nu het complexer wordt, merk ik dat ik me meer moet profileren. Hoe pak ik dat aan?"

 Lees verder...   Reageer

Ik wil teveel tegelijk doen. Wat nu?

Door: Asha Kalijan

"Ik zit met een dilemma. Aan de ene kant heb ik veel voorbereiding nodig, aan de andere kant ben ik een generalist en pak ik zaken graag goed aan. Managen, onderzoeken, inhoudelijke projecten en trainingen geven hebben mijn voorkeur en wel tegelijk. Ik kom echter tijd tekort en word niet altijd begrepen. In de praktijk loop ik mezelf misschien voorbij. Kan ik zo wel verder?"

 Lees verder...   3 reacties

De vijf grootste fouten in tevredenheidsonderzoeken

Door: John Vrakking

Zo nu en dan komen ze voorbij: de al dan niet digitale vragenlijsten van bedrijven die jou als klant beschouwen. En misschien houd je ze zelf ook wel: klanttevredenheidsonderzoeken. Het lijkt zo simpel, dat je het zelf kunt. Maar veel meer dan een berg werk bij de opsteller en ergernis bij de invuller levert het dan meestal niet op. Vijf oorzaken (en hun oplossing) die de meeste onderzoeken volkomen waardeloos maken.

 Lees verder...   9 reacties

Ik ben geen groepsmens. Hoe kan ik toch in groepen functioneren?

Door: Asha Kalijan

"Groepen vind ik niet prettig. Met een groep collega’s lukt dat nog, zeker omdat ik weet dat twee mensen altijd wel het woord nemen. Maar op trainingen of als ik (spontaan) voor een groep moet staan voel ik me erg ongemakkelijk en kom daardoor niet goed uit de verf. Ik trek me vaak terug en zeg niets. Dat heb ik teruggekregen in diverse evaluatiegesprekken. Ik moet daar wat mee, maar wat en hoe?"

 Lees verder...   Reageer

Twaalf anti-stress tips

Door: John Vrakking

Werdruk en -stress staan hoog op de agenda. 'Er moet wat gebeuren', is de algemene opinie. Maar wat kun je er als leidinggevende aan doen?

 Lees verder...   Reageer

Vijf tips voor meer structuur in uw leven en werk

Door: Frank van Marwijk

Plannen en vooruitzien is een eigenschap die veel mensen zich eigen zouden willen maken want ‘structuur in je leven en werk brengen’, ‘alles op orde brengen’ en ‘met tijd leren omgaan’, worden steevast genoemd in de top tien van goede voornemens tijdens de jaarwisseling. Frank van Marwijk geeft u vijf praktische tips.

 Lees verder...   3 reacties

Hoe word ik een people manager?

Door: Asha Kalijan

"Uit een medewerkerstevredenheid onderzoek blijkt dat wij als management wat motiveren betreft niet hoog scoren. We zijn vrij resultaat gedreven, er is werkdruk en goede mensen blijven niet lang. Ik ben niet bepaald een people manager. Maar dat wordt nu wel vereist binnen ons bedrijf. Wat adviseer je mij te doen?"

 Lees verder...   Reageer
 

ZES fouten die je presentatie saboteren

Door: Pieter Frijters

Er worden tijdens een presentatie vaak fouten gemaakt die je als spreker gemakkelijk had kunnen voorkomen. Iedere presentatie is een kans om jezelf, je product, je bedrijf of dat wat je vertegenwoordigt goed op de kaart te zetten. Lees wat de ZES meest gemaakte fouten zijn en waarom ze jouw presentatie saboteren. En ook hoe je presentatie meer impact krijgt en je boodschap beklijft. 

 Lees verder...   6 reacties

Ik heb last van verbaal geweld van collega's. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Mijn collega’s in het MT communiceren agressief. In overleggen delf ik het onderspit tegen al dat verbaal geweld. Ook medewerkers hebben dat gedrag overgenomen. Het gaat nooit eens echt over de inhoud. Ik vind de werksfeer slecht en ga met tegenzin naar het werk, al zie in vakinhoudelijk mooie kansen. Wat adviseer je mij?"

 Lees verder...   2 reacties

Tien tips voor veel beter scorende offertes

Door: René Jongen

In B2B bedrijven is de omzet sterk afhankelijk van de kwaliteit van de offertes die ze uitbrengen. Een hogere offertescore leidt meteen tot hogere omzet, zelfs tot 25 procent heb ik onlangs gemerkt. In dit artikel vind je de tien meest voorkomende misvattingen en fouten, én concrete tips voor echt véél betere offertes, die direct leiden tot aanzienlijke omzetgroei.

 Lees verder...   2 reacties

Hoe kom ik uit de sleur?

Door: Asha Kalijan

"Mijn werk houdt nooit op. Ik weet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar ik heb een verantwoordelijke aard. Wat anders moet is dat ik te lange dagen maak achter mijn bureau en rondom mijn afdeling. Ik weet dat, maar ik kom er niet aan toe om daar verandering in te brengen. Toch moet het anders. Hoe pak ik dat aan en waar start ik?"

 Lees verder...   Reageer

Laat u anderen wachten?

Door: Frank van Marwijk

De meeste mensen hebben een hekel aan wachten. Maar hoe zit het met uzelf? Laat u anderen wachten? Dat kan heel functioneel zijn!

 Lees verder...   Reageer

Hoe overleef ik het vermoeiende gepraat over managementrollen?

Door: Asha Kalijan

"In ons bedrijf is men volop bezig met nieuwe bedrijfsmodellen en managementrollen en ik ben genoodzaakt mee te doen. Ik draai al heel wat jaren mee en ik weet dat verandering er bij hoort. Maar mijn manier van managen zal niet veranderen. Hoe doorloop ik deze fase weer, zonder frustraties?"

 Lees verder...   Reageer

Help! Vijf tips om een informatieoverload te overleven

Door: Bart Flos

Zowel oude als nieuwe media storten voortdurend een brei van informatie over ons uit en onze smartphone verleidt ons om alles continue in de gaten te houden. Ondertussen zou je verwachten dat onze technologie ons succesvoller en blijer maakt maar dat blijkt een illusie. Help!

 Lees verder...   1 reactie

< vorige 26 27 28 29 122 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10