zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Negen innovatietips van de top die echt werken

Door: René Jongen

Innoveren is lastig, helemaal in grote bedrijven waar het businessmodel vaak al jaren ongewijzigd is. Mislukkingen worden vaak aan het innovatie-idee toegewezen en leiden daarmee tot een eindeloze zoektocht naar steeds weer nieuwe ideeën. Ervaren innovators weten dat niet de ideeën-generatie maar de implementatie het knelpunt vormt. Er zijn vrij eenvoudige manieren om innovatie wel te laten slagen, maar deze vergen flinke volharding en lef.

 Lees verder...   Reageer

Online communicatie leidt tot conflicten. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"We werken landelijk en veel online. Nu merk ik dat de afstand wel een probleem vormt in de communicatie met mijn medewerkers. De snelle interactie online zorgt voor meer ruis onderling. Zeker daar waar het gaat om feedback aan medewerkers op hun werkstijl of functioneren. Dan merk ik dat we online een conflict uitvechten terwijl mijn feedback opbouwend bedoeld is. Ik durf de confrontatie steeds minder goed aan, maar ik moet als manager natuurlijk wel blijven (bij)sturen. Hoe ga ik hiermee om?"

 Lees verder...   Reageer

Tips voor de eerste 15 seconden van uw telefonische acquisitiegesprek

Door: Michel Hoetmer

De eerste minuut is bepalend voor het succes van uw telefonische acquisitiegesprek. De prospect beslist binnen een mum van tijd of hij met u wil spreken of dat hij u wil lozen. Doet hij dat al zo snel? Inderdaad ook over de telefoon tellen eerste indrukken zwaar. De vraag is hoe u het lastige begin zonder kleurscheuren doorkomt? In dit artikel leest u alles over de eerste tien tot vijftien seconden.

 Lees verder...   Reageer

Anderen gaan met mijn ideeën aan de haal. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Gesprekken met collega-leidinggevenden verlopen over het algemeen prima, behalve met een aantal die vaak mijn woorden en ideeën direct herhalen, parafraseren, en doen alsof zij ze zelf verzonnen hebben. Het overvalt me vaak en ik vraag me soms af of ze wel  door hebben wat ze doen. Het lijkt een blinde vlek of een stoornis waar ik niet doorheen kom. Wat te doen?"

 Lees verder...   Reageer

Moet ik genoegen nemen met een tweede plaats?

Door: Asha Kalijan

"Mijn kwaliteiten van senior manager worden maar niet erkend. Wel gebruikt, want ik ben goed in mijn werk. Als het mis gaat mag ik het oplossen, als het goed gaat krijgt de voorzitter alle lof. Hoewel ik weet dat ik niet een charismatische leider ben, voel ik me toch ongemakkelijk met de tweede plaats binnen het managementteam. Wat kan ik doen om dit te veranderen?"

 Lees verder...   Reageer

Maak van uw nieuwjaarsspeech een nieuwjaarsconference

Door: Frank van Marwijk

Nieuwjaarsrecepties zijn traditioneel hetzelfde. De medewerkers van een bedrijf worden uitgenodigd om samen te komen in een grote ruimte. De directeur houdt een toespraak en vervolgens is er gelegenheid om elkaar het beste toe te wensen. Echt spannend is dat niet. Zorg dit jaar eens voor iets verrassends, bepleit Frank van Marwijk.

 Lees verder...   Reageer

Welk soort leiderschap is effectief bij de generatie X en Z

Door: Asha Kalijan

"Wij krijgen steeds meer jonge mensen binnen. 80 procent van ons personeelsbestand is tussen de 22 en 35 jaar, ook wel generatie X en Z genoemd. Het verloop is hoog. Uit exit-metingen komen de volgende redenen voor vertrek: ontevredenheid werkcultuur, weinig uitdaging en ontevredenheid over het leidinggeven. Een algemene opmerking is dat er te veel vanuit macht gewerkt wordt. Ik wil dit veranderen. Hoe kan ik dat aanpakken?"

 Lees verder...   Reageer
 

Waarom juist harde werkers zich ziek melden

Door: John Vrakking

Veel mensen werken om hun bestaan zeker te stellen. Het werk komt op de tweede plaats, of later. Er is ook een categorie werkers die er meer gewicht aan toekent: die wil wat betekenen voor de samenleving. De arbeidsvoorwaarden komen niet op de eerste plaats. Voor hen is het ‘niet zeuren, maar aanpakken’. Een mooie eigenschap, maar er schuilt ook een belangrijk gevaar in.

 Lees verder...   Reageer

Hoe halen wij nu WEL de juiste mensen binnen?

Door: Asha Kalijan

"Nu alle beoordelingsgesprekken zijn gevoerd, komen we tot de conclusie dat een groot deel van de medewerkers niet meegegroeid is met het bedrijf en dat er weinig potentieel aanwezig is. We moeten kennis gaan binnenhalen en wel op een andere manier dan we gewend waren. Hoe pak ik dit aan?"

 Lees verder...   Reageer

Leiderschap en emoties

Door: Sheila Neijman

Wat is de rol van emoties bij het invullen van moderne vormen van leiderschap? Sheila Neijman stelt dat deze een essentiële rol spelen bij het effectief functioneren van u en uw organisatie.

 Lees verder...   Reageer

Hoe halen we meer rendement uit POP's?

Door: Asha Kalijan

"Wij hebben de afgelopen tijd veel geïnvesteerd in medewerkers, maar vrij ad hoc  en zien het rendement dan ook niet terug. Medewerkers zijn wel tevreden, maar we moeten anders met de Persoonlijke Opleidingsplannen (POP) omgaan in 2016.  Ik ben bezig met budgettering. Het rendement moet hoger zijn, de kosten lager en ik moet bewuster investeren in opleidingen. Waar moet ik op letten?"

 Lees verder...   Reageer

Acht tips om uw goede voornemens te laten slagen

Door: Frank van Marwijk

Wat uw goede voornemens voor het nieuwe jaar ook zijn, het gaat er niet alleen om ze te bedenken, maar ook om u zich eraan te conformeren, het vol te houden en de voornemens te laten slagen. Dat is voor velen een probleem. De voornemens zijn prachtig, maar na enkele weken zijn ze weer weggezakt. Frank van Marwijk geef acht tips die u helpen bij het succesvol laten slagen van uw goede voornemens.

 Lees verder...   Reageer

Hoe bereid ik me voor op de eindejaarsgesprekken?

Door: Asha Kalijan

"Nu het weer tijd is voor de eindejaarsgesprekken, merk ik dat ik mijn twijfels heb over het nut ervan. De formele formulieren en gesprekken leveren in feite niet veel op. Ik merk ook dat (de vaak jonge) medewerkers, het nut van de gesprekken niet inzien. Moet ik het misschien anders aanpakken en hoe dan?"

 Lees verder...   Reageer

Tips voor meer emotie in B2B-marketing

Door: René Jongen

Ook de zakelijke beslisser is meer een emotioneel dan een rationeel wezen. Dat in B2B-marketing nog nauwelijks emotie wordt gebruikt is daarom eigenlijk heel merkwaardig. René Jongen geeft praktische tips hoe je hier verandering in kunt brengen.

 Lees verder...   Reageer

< vorige 25 26 27 28 122 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10