zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe krijg ik personeel mee in digitale veranderingen?

Door: Asha Kalijan

"We maken een inhaalslag wat technische toepassingen betreft. Het managen van de overgang naar digitale transformatie geeft echter veel zorgen. Ik mag de overgang coördineren, maar kom veel weerstand en frustratie tegen van mijn personeel in het doorvoeren van aanpassingen. Er is niet voldoende budget om mensen op te leiden; tijd om werkwijzes aan te passen is er ook niet voldoende. Wat kan ik doen?"

 Lees verder...   Reageer

De drie beste manieren om met lastige klanten om te gaan

Door: René Jongen

… die overigens veel te weinig worden gebruikt en een vierde die veel te vaak wordt ingezet.
Lastige klanten vormen een groot probleem, want aan lastige klanten ga je kapot. Zakelijk, omdat ze je vaak meer vragen dan je waar kunt maken of waar ze je voor willen betalen, en daar ga je uiteindelijk failliet aan. Of persoonlijk, omdat ze je energie kosten, je lol uit je werk halen en uiteindelijk in het ergste geval leiden tot een burn out.

 Lees verder...   13 reacties

Ik raak van slag door feedback. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Met mijn medewerkers en collega’s, allemaal professionals, hou ik regelmatig feedback gesprekken en ik stimuleer dat ook. Maar ik merk dat ik ieder keer van slag raak door kritiek. De kritiek accepteer ik eerst en ik kan het vaak weerleggen, maar het voelt niet terecht, omdat het beschuldigend is. De kritiek heeft regelmatig betrekking op de commerciële werkwijze van de organisatie, maar daar heb ik helemaal geen invloed op. Hoe ga ik beter om met kritiek?"

 Lees verder...   Reageer

De vijf beste tips om je dag goed te starten

Door: John Vrakking

We kennen allemaal het verschijnsel: ongeplande tijd verdampt. Aan het eind van de dag hou je een onbevredigd gevoel over. Want je bent druk geweest met van alles, zonder dat er echt iets uit je handen gekomen is. Wie de dag productief wil maken, doet er goed aan die van tevoren te plannen. Daar de dag maar mee beginnen, dan? Nee: de ochtend blijkt nu net het slechts denkbare moment… Lees hier hoe dat komt.

 Lees verder...   2 reacties

Hoe hou ik de sfeer geïnspireerd in hectische tijden?

Door: Asha Kalijan

"We hebben regelmatig te maken met pieken en dalen. Dan is het hectisch. Op die momenten is het werk werkelijk niet meer leuk. Altijd maar deadlines, nooit goed genoeg, nooit op tijd naar huis. Ik merk het ook aan mijn team. De inspiratie is zoek. Hoewel ik weet dat het over een drie maanden rustiger is, wil ik toch nu en op ander piekmomenten de inspiratie bij mezelf en de rest hoog houden. Hoe doe ik dat?"

 Lees verder...   Reageer

De ultieme voorbereiding voor een presentatie

Door: Pieter Frijters

Iedereen heeft de potentie om met nauwelijks voorbereiding een story te vertellen. En dat gaat in de regel beter met minder dan met een lange voorbereiding. Wanneer je vrienden weten dat je in een beroemd drie-sterrenrestaurant hebt gegeten, kun je op je vingers natellen dat iedereen vraagt naar je ervaring. Ik ken persoonlijk niemand die dit uitvoerig voorbereidt of daar een PowerPoint presentatie van maakt.

 Lees verder...   Reageer

Serieuze complimenten met een vriendelijke knipoog

Door: Frank van Marwijk

1 maart is het de Nationale Complimentendag en inmiddels ook World Compliment Day. Waardering is één van de belangrijkste brandstoffen die we nodig hebben om gezond en effectief te blijven functioneren en plezier te hebben in ons werk. Dit keer kijkt Frank van Marwijk met u naar complimenten die een speels karakter hebben, maar tegelijkertijd een serieuze ondertoon: Ik waardeer je voor wie je bent en wat je doet!

 Lees verder...   Reageer
 

Hoe stel ik de juiste prioriteiten voor mijn bedrijf?

Door: Asha Kalijan

"In mijn zoektocht en gesprekken met bureaus naar informatie over strategiebepaling en de koers van mijn bedrijf zie ik door de bomen het bos niet meer. Het gaat allemaal over nieuwe modellen, systemen en opleidingen, maar in feite lijken ze op elkaar. Of het nu gaat om nieuwe business modellen, Agile organisaties en zo meer. Ik zie weinig verschil met de bestaande modellen, maar wil geen risico’s lopen. Wat te doen?"

 Lees verder...   1 reactie

Vier heilige huisjes van managers die het verschil NIET gaan maken

Door: André de Waal

Wat zijn de belangrijkste succesfactoren voor het bouwen van een High Performance'Organisatie (HPO). Managers denken vaak dat wel te weten, maar de 'heilige huisjes' die ze vervolgens noemen blijken in werkelijkheid belangrijke randvoorwaarden te zijn, maar geen succesfactoren. André de Waal licht dat toe, met voorbeelden uit de praktijk.

 Lees verder...   12 reacties

Moet ik nog langer investeren in slachtoffergedrag en perfectionisten?

Door: Asha Kalijan

"We willen dat onze medewerkers nieuwe manieren van werken en handelen aanleren. Terwijl we inzetten op toekomstgericht werken, bestaande werkwijzen loslaten en samen de schouders eronder moeten zetten, kom ik tot mijn verrassing weerstand tegen. Daar word ik heel ongeduldig van. Ik kom er achter dat wij veel 'slachtoffers' en perfectionisten in dienst hebben. Heeft het zin in hen te investeren of niet?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe prikkelt u de interesse van prospects via de telefoon?

Door: Michel Hoetmer

Hebt u de eerste vijftien seconden van het koude acquisitiegesprek overleefd? Dan komt het er echt op aan. Nu moet u iets zeggen waarmee u de interesse van uw gesprekspartner opwekt. Het is de kapstok waaraan u uw gesprek ophangt. De interesse opwekken lijkt een vrijwel onmogelijke opgave omdat u op voorhand niet weet waarin de prospect is geïnteresseerd. Toch valt het in de praktijk wel mee. Mits u uw klanten goed kent natuurlijk.

 Lees verder...   Reageer

Hoe ga ik om met ongrijpbaar gedrag van een medewerker?

Door: Asha Kalijan

"Er is één medewerker in mijn team die ik met moeite kan aansturen. Hij kost mij tijd en ergernis. Nu doet hij zijn werk wel aardig, maar hij verbloemt veel met grootspraak. Hij weet het altijd beter denkt hij en is sluw en ongrijpbaar. We omzeilen hem dan ook en gebruiken zijn vaardigheden wanneer het ons uitkomt. Corrigeer ik hem, dan volgt een soort stilzwijgende intimidatie of weerstand. Wat moet ik doen?"

 Lees verder...   2 reacties

Hoe gemiddeld bent u?

Door: Frank van Marwijk

We willen de beste cijfers krijgen op school, de hoogste graad behalen, uitblinken in sport, het meest verdienen, in de duurste auto rijden, in een groot huis wonen, een succesvol bedrijf runnen en daarbij ook nog mooi en gezond zijn.  Wie wil dat nu niet? De praktijk is voor de meesten van ons echter anders. De meesten van ons zijn namelijk slechts... gemiddeld. En dat is helemaal niet erg, aldus Frank van Marwijk.

 Lees verder...   2 reacties

Hoe weet ik of ik wel of geen echte manager ben?

Door: Asha Kalijan

"In het verleden kreeg ik kansen om op te kimmen naar een managementfunctie. Ik moest alle zeilen bijzetten, maar het ging goed. Uit het niets kreeg ik een half jaar geleden met demotie te maken. Ik begrijp nog niet waarom. De situatie was gespannen en ik ben even ziek thuis geweest. Ik krijg geen bonus en geef nu leiding aan een veel kleiner team. Ik twijfel aan mijn capaciteiten en vraag me af of ik wel een echte manager ben?"

 Lees verder...   1 reactie

< vorige 24 25 26 27 122 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10