zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan een niet-luisterende medewerker?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Een medewerker functioneert niet goed, omdat hij een verkeerde instelling en werkwijze heeft. Hij gaat z’n eigen gang, luistert slecht en werkt niet goed samen. De boodschap het anders te doen komt maar niet aan en ik ben het beu. Nu zijn er door hem aan klanten beloftes gedaan die niet waar te maken zijn. En dat moet ik goedmaken en zo komt er extra werk op mijn bord. Hoe ga ik om met deze medewerker?"

Antwoord van Asha Kalijan
Mensen verschillen van elkaar, ook in hun werkwijze. Met die verschillen omgaan is belangrijk en zal helpen om te anticiperen op fouten en om het team als geheel goed te laten functioneren. Je kunt dan beter bijsturen en met minder moeite iedereen, ook de betreffende medewerker, gemotiveerd houden. Nu is er een mismatch. Streef ernaar deze zo goed als mogelijk aan te pakken en tegelijkertijd te werken aan teamoptimalisatie.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10