U bent een ervaren manager. In de jaren die u werkt hebt u een eigen manier ontwikkeld om vaak voorkomende problemen op te lossen. U weet hoe u mensen kunt overtuigen. En uiteraard kunnen anderen bij u terecht voor advies. U hebt een aanpak die werkt en anderen kunnen leren van uw ervaring. Vandaag bent u gevraagd om een collega in te werken en van advies te voorzien. U hebt de kennis en de kunde, maar hoe draagt u die het best uit zonder belerend over te komen?
Het is een valkuil voor elke adviseur: de eigen kennis en vaardigheden onveranderd overdragen aan een ander alsof die de enige waarheid zijn. Maar hoe kan dat ook anders? Ú hebt ervoor geleerd. Ú hebt ermee gewerkt in de praktijk. Ú bent tegen zaken aangelopen die anders hadden gemoeten, en u hebt daarvan geleerd. En zo hebt u een methode ontwikkeld waarmee u elke situatie de baas kunt. U bent er ondertussen van overtuigd dat uw aanpak de enige juiste is en dat anderen dat dus ook zo zouden moeten doen. Als zij copy – past uw werkwijze overnemen, dan worden zij even succesvolle managers. Onze aanpak is evidence based, roept u uit. Dus zo doen we het hier altijd en niet anders!