zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Het nut van zelfverzekerdheid

Door: Frank van Marwijk
 
Legt u makkelijk contacten met mensen? Staat u graag voor een groep? Toont u een beetje lef in de dingen die u onderneemt. Bent u trots op wat u uitdraagt? En vindt u uzelf de moeite waard! Mooi, dan staat u zelfverzekerd in het leven. Maar niet iedereen is zo overtuigd van zichzelf. Sommige adviseurs beweren dat dat helemaal niet uitmaakt. Als je een beetje onzeker bent is dat niet zo erg. Het is alleen maar je gevoel. Anderen zullen je daar niet op beoordelen en ze zullen best rekening met je houden als je wat onzeker bent. Je kunt toch gewoon zeggen wat je belangrijk vindt. Het gaat immers om je boodschap die je uitdraagt. Hoe je je daarbij voelt is van minder belang. Maar is dat wel waar? Is zelfverzekerdheid alleen een gevoel van binnen of heeft het ook effect op anderen?

Een moeizame presentatie
Ooit gaf ik een presentatie over lichaamstaal voor negenhonderd schoonheidsspecialisten in het congresgebouw van Den Haag. Op een podium staan voor zo’n groot publiek is best indrukwekkend. Een van de andere sprekers was een fysiotherapeut die iets kwam vertellen over een nieuwe techniek die hij toepaste in zijn praktijk. Uit zijn verhaal bleek dat hij veel van het onderwerp wist en dat hij zich daar goed op had voorbereid. Hij had echter één probleem. Hij was ontzettend nerveus. Geen probleem, zou je dan denken. Het gaat er toch om dat hij iets interessants te vertellen heeft?  
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10