zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Elf verrassende tips voor onmetelijke creativiteit

Door: Frank van Marwijk
 
U wilt uw bedrijf opmerkelijk vernieuwen, een opvallende reclamecampagne starten, een exclusieve tuin ontwerpen, een fantasierijke roman schrijven of een bijzonder feest organiseren. U wilt dat uw ideeën uitermate verrassend zijn, in het oog springen en buitengewoon impact hebben. Bij dit alles wordt van u exceptionele creativiteit verwacht. U zult de gebaande paden moeten verlaten en met iets moeten komen dat werkelijk het verschil maakt. De volgende tips maken u écht vernieuwend!

1. Begin met een vaag doel
Gewoonlijk wordt geadviseerd om naar expliciete, realistische en meetbare doelen toe te werken. Te rigide doelen beperken echter uw creativiteit, omdat feitelijk het eindresultaat al vast ligt. Het is wel belangrijk dat u enigszins duidelijk hebt wat u wilt bereiken: uw oogmerk. Stel daarvoor een doel op dat de richting waar u heengaat aanduidt, maar waarbij u uiteindelijk nog alle kanten op kunt. Denk als een componist, een choreograaf, een architect, een beeldhouwer, een fotograaf of een schilder van moderne kunst. Zij hebben gewoonlijk wel een idee van wat ze gaan maken, maar ze hebben meestal nog geen haarscherp beeld van het eindresultaat. Vaak verrassen ze daarbij ook zichzelf.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10