zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe we zelf ons succes saboteren

Door: John Vrakking
 
Je kent dit vast wel: hoewel je druk-druk-druk bent, marcheert het op het werk eigenlijk wel redelijk. Goed, je bent niet elke avond op tijd thuis en je avondje sporten schiet er wel eens bij in. Gemiddeld loopt het aardig, zolang er maar geen "gedoe" is. Want als er gedoe is, moeten alle zeilen worden bijgezet en gaat jouw planning overboord. Dat zijn de momenten waarop je weet: "plannen en timemanagement werkt gewoon niet voor mij". Eens? Lees dan verder en ontdek waarom dat NIET waar is…

Overgeleverd aan het systeem
Als plannen en timemanagement voor jou niet werkt, is het vaak omdat er "dingen tussendoor" komen. Externe omstandigheden halen je uit je flow en daar heb je je dan maar aan over geven. Zo ging het altijd en dat zal niet anders worden ook… 
Dat zijn ook de tegenwerpingen die ik krijg wanneer ik probeer iemand handvatten aan te reiken om er toch anders mee om te gaan. "Werkt toch niet", "je moest eens weten hoe het bij ons toe gaat" en "ik heb echt alles al geprobeerd". Het zijn de mensen die zich overgeleverd hebben aan een systeem. Ze hebben het gevoel alleen op die manier in hun omgeving te kunnen blijven functioneren. Misschien levert het aan het ene front inderdaad credits op om je maar te voegen, maar op een ander lijstje ga je gegarandeerd in de min. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10