zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vijf uitgangspunten voor onvergetelijke complimenten

Door: Frank van Marwijk
 
Uit divers onderzoek blijkt dat erkenning en waardering van essentieel belang zijn voor de gezondheid, het zelfvertrouwen en het functioneren van medewerkers. Ieder mens heeft de basisbehoefte om gezien te worden, erbij te horen, onderscheidend te zijn en gewaardeerd te worden. Complimenten hebben daarom meer impact dan vaak wordt verondersteld. Elk compliment is welkom, maar er zijn ook complimenten die écht het verschil maken en die mensen nooit meer vergeten. Hans Poortvliet vroeg vele mensen naar hun mooiste compliment. Er zijn overeenkomsten.

Uit divers onderzoek blijkt dat erkenning en waardering van essentieel belang zijn voor de gezondheid, het zelfvertrouwen en het functioneren van medewerkers. Ieder mens heeft de basisbehoefte om gezien te worden, erbij te horen, onderscheidend te zijn en gewaardeerd te worden. Complimenten hebben daarom meer impact dan vaak wordt verondersteld. Elk compliment is welkom, maar er zijn ook complimenten die écht het verschil maken en die mensen nooit meer vergeten. Hans Poortvliet vroeg vele mensen naar hun mooiste compliment. Er zijn overeenkomsten.
Hier leest u hoe u onvergetelijke complimenten kunt maken. Ook kunt u uw eigen ervaring delen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10