zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zes eigenschappen om beter te presteren

Door: John Vrakking
 
Het heette timemanagement, persoonlijke effectiviteit of zelfmanagement. Technieken om je productiviteit te verbeteren, de mate waarin je je doelen realiseert. Sinds de eerste publicaties erover in de jaren ’60 heeft het een grote vlucht gemaakt, maar geen enkele techniek is afdoende gebleken. Sterker nog, de behoefte aan effectiever werken lijkt groter dan ooit en de gevolgen van werkstress heten de grootste kostenpost van dit decennium te zijn. Is er dan geen enkele benadering die werkt als het aankomt op beter presteren?

Tovermiddel voor elk probleem
Wie een cursus Timemanagement volgt of er artikelen over leest, komt na verloop van tijd toch weer tot de conclusie dat de geboden oplossingen eigenlijk work-around’s zijn. Het zijn zonder uitzonderingen lapmiddelen voor de volgende persoonlijke tekortkomingen:
  • Gebrek aan heldere doelen
  • Gebrek aan prioritering
  • Gebrek aan planning
  • Gebrek aan daadkracht
  • Gebrek aan focus of
  • Gebrek aan energie

Zijn al die cursussen dan zinloos geweest? Natuurlijk niet: alle benaderingen werkten. Want stuk voor stuk voldeden ze – in hun eigen aandachtsgebied. Maar voor een blijvend resultaat gaat het om de samenhang ervan; verwaarloos één aspect en het hele systeem van je productiviteit gaat weer onderuit. Je bent weer terug bij af. Echt goed presteren is een zorgvuldig bouwwerk waarin niets mag ontbreken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10