zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe krijgen mijn engineers betere sociale vaardigheden?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Mijn medewerkers (engineers) krijgen steeds meer te maken met klanten. Inhoudelijk gaat het goed, want het zijn professionals, soms ervaren, vaak niet. Maar ik merk steeds meer dat ze richting de klant niet de juiste toon hebben. Hun relationele vaardigheden zijn onvoldoende. Onderling gaat het goed. Het is belangrijk dat ze zakelijke vaardigheden aanleren. Hoe krijg ik dat voor elkaar?"

Antwoord van Asha Kalijan
Bij het werken met professionals is het verstandig om alert te zijn op de manier waarop zij van nature communiceren. Professionals worden geselecteerd op de specifieke kennis die nodig is in een bedrijf. De communicatie zal vaak op de inhoud plaatsvinden. Groeit een bedrijf of wil een professional verder groeien, dan zal een omslagpunt plaatsvinden in aansturing en competenties. Vaardigheden in de relationele sfeer wordt dan belangrijk.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10