zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo houdt u uw boodschap simpel, stupid!

Door: Frank van Marwijk
 
U bent van plan een artikel of een rapport te schijven of u wilt een toespraak houden. Uw doel daarbij is mensen te informeren en/of te overtuigen. Een van de basisregels van succesvolle communicatie is: hou uw boodschap eenvoudig. U bereikt meer mensen, u wordt beter begrepen, u bent geloofwaardiger en komt betrouwbaar over als uw boodschap simpel is. En uw eenvoudige boodschap leidt ook tot betere resultaten. Mensen weten daardoor waar ze aan toe zijn, zijn meer overtuigd waarvoor ze kiezen en maken minder fouten. Maak dus gebruik van het KISS-principe, ofwel: keep it simple, stupid!

Simpele communicatie in een complexe wereld
We leven in een complexe wereld. We werken met ingewikkelde technologie, maken gebruik van moeilijke formules en worden overspoeld met geavanceerde informatie. In deze wereld moeten we ons staande zien te houden. We moeten laten weten dat we verstand van zaken hebben – een nieuwe vorm van survival of the fittest. Misschien is dat de reden dat we steeds vaker communiceren met gecompliceerd en langdradig taalgebruik, gevuld met technische termen en jargon. Mogelijk komen we daar enorm geleerd en interessant mee over, maar het is minder effectief als het ons doel is om mensen te informeren of te overtuigen. We kunnen dan beter het KISS-principe hanteren.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10