zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Oefening: zo krijgt u een prettige glimlach in vijf stappen

Door: Frank van Marwijk
 
Veel glimlachen, is een gewaardeerde eigenschap. Managers die vaak welgemeend glimlachen, stralen sympathie uit, vinden gemakkelijk aansluiting bij anderen en worden meer gewaardeerd. Door te glimlachen maakt u een positieve indruk die helpt bij het leggen van contacten en het bereiken van uw doelen. Bovendien zorgt uw glimlach ervoor dat u zich zelf prettiger voelt. Toch is niet elke glimlach hetzelfde en is het niet in elke situatie wenselijk om te glimlachen. Glimlachen is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Misschien gaan we er daarom wat zuinig mee om. Het vraagt enige oefening om van glimlachen een gewoonte te maken. In dit artikel reik ik u die oefening aan. En daarmee hoop ik een prettige glimlach op uw gezicht te toveren die lang blijft hangen.

Wat betekent uw glimlach?
Management is serious business! Tegelijkertijd zijn de meeste managers zich bewust van het positieve effect dat een welgemeende glimlach gewoonlijk bij anderen teweegbrengt. In de meeste situaties draagt uw glimlach bij aan succes.  Toch kunt u op andere momenten uw smile maar beter achterwege laten. Denk maar eens aan een slechtnieuwsgesprek of een moeilijke onderhandeling.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10