Veel glimlachen, is een gewaardeerde eigenschap. Managers die vaak welgemeend glimlachen, stralen sympathie uit, vinden gemakkelijk aansluiting bij anderen en worden meer gewaardeerd. Door te glimlachen maakt u een positieve indruk die helpt bij het leggen van contacten en het bereiken van uw doelen. Bovendien zorgt uw glimlach ervoor dat u zich zelf prettiger voelt. Toch is niet elke glimlach hetzelfde en is het niet in elke situatie wenselijk om te glimlachen. Glimlachen is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Misschien gaan we er daarom wat zuinig mee om. Het vraagt enige oefening om van glimlachen een gewoonte te maken. In dit artikel reik ik u die oefening aan. En daarmee hoop ik een prettige glimlach op uw gezicht te toveren die lang blijft hangen.
Wat betekent uw glimlach?
Management is serious business! Tegelijkertijd zijn de meeste managers zich bewust van het positieve effect dat een welgemeende glimlach gewoonlijk bij anderen teweegbrengt. In de meeste situaties draagt uw glimlach bij aan succes. Toch kunt u op andere momenten uw smile maar beter achterwege laten. Denk maar eens aan een slechtnieuwsgesprek of een moeilijke onderhandeling.