zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo scoort u direct meer deals met uw offertes

Door: Michel Hoetmer
 
Er zijn nogal wat verkopers die een offerte beschouwen als een soort sluitstuk van hun verkoopactiviteiten. De offerte is de deur uit en nu kunnen ze eventjes uitblazen. Dat is natuurlijk een misvatting. Een offerte is slechts één stap in het totale verkoopproces. Uiteraard wel een hele belangrijke stap. Helaas gaat er daarbij in de praktijk veel mis, zowel bij het uitbrengen van offertes als bij het opvolgen van offertes.

Snelheid is van groot belang
Op de een of andere rare manier denken verkopers dat wanneer een klant zelf om een offerte vraagt, er kennelijk niet zoveel haast mee is geboden. Op een zaterdagmiddag gingen wij naar een autodealer en gaven duidelijk te kennen dat wij een auto wilden leasen. Het gesprek met de vestigingsmanager verliep zeer geanimeerd. Hij maakte een ruwe schatting van het maandbedrag en vertelde dat het ongeveer 500 euro zou kosten. Hij beloofde dat wij de offerte uiterlijk dinsdag in huis zouden hebben. De dinsdag kwam en ging. Uiteindelijk belden wij hem vrijdag op om te vragen hoe het met de offerte zat. Hij maakte een beetje een verwarde indruk en vertelde dat hij het aan een van zijn medewerkers had gegeven. Die kreeg dus de schuld. Hij zou het in orde maken. Uiteindelijk ontvingen wij pas de dinsdag daarna een offerte. Het maandbedrag? Dat was plotseling meer dan 650 euro! U begrijpt dat het vertrouwen in deze dealer al een forse deuk had opgelopen door het nalatige gedrag. Na het zien van dit bedrag hebben wij deze dealer definitief van ons lijstje geschrapt.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10