zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zeurende, lastige medewerker heeft zich ziek gemeld. Wat nu?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"In mijn team zit een medewerkster die helemaal niet meewerkt: ze geeft steeds commentaar en uit te pas en ten onpas kritiek. De sfeer in het team wordt daardoor verziekt. Bovendien zijn de prestaties ondermaats en krijgt ze steeds klaar wat ze voor ogen heeft: bv één dag per week thuiswerk en dergelijke, maar toch is ze niet tevreden. Ze heeft onlangs opslag gevraagd maar niet gekregen. Resultaat: ze heeft zich ziek gemeld. Hoe kan ik die persoon motiveren?"

Antwoord van Asha Kalijan
De beslissing om geen opslag te geven lijkt mij op zijn plaats, zeker als het functioneren vooraf besproken is. Belangrijk is om na te gaan of de medewerker een gedrags-, motivatie- en/of een competentieprobleem heeft. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10