Herkent u deze situatie? Uw agenda voor deze dag is gevuld met vandaag nog af te handelen zaken. Om te beginnen is er nog een en ander van gisteren blijven liggen dat nu directe aandacht vraagt. Verder liggen er een aantal deadlines in het verschiet. Als u uw e-mail opent, wordt uw waslijst met to-do dingen alleen nog maar uitgebreider. Uw leidinggevende, uw medewerkers, uw klanten en leveranciers stellen prangende vragen, waar u liefst vandaag nog antwoord op zou moeten geven. En dan hebt u natuurlijk nog uw vaste agenda-afspraken en dagelijkse routines. U moet vandaag ook nog een MT-vergadering bijwonen, uw wekelijkse overleg met de facilitaire dienst voeren en een presentatie voorbereiden. U weet het al: uw dag zit veel te vol. Toch waagt u een poging.
Aan het eind van de dag zit u er doorheen. U blijft nog even na om de laatste dingen af te ronden, maar daar redt u het niet mee. U hebt uw uiterste best gedaan, maar u voelt zich gefrustreerd en ontevreden omdat u weer een behoorlijke lijst met taken door moet schuiven naar morgen.