zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe halen we meer rendement uit POP's?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Wij hebben de afgelopen tijd veel geïnvesteerd in medewerkers, maar vrij ad hoc  en zien het rendement dan ook niet terug. Medewerkers zijn wel tevreden, maar we moeten anders met de Persoonlijke Opleidingsplannen (POP) omgaan in 2016.  Ik ben bezig met budgettering. Het rendement moet hoger zijn, de kosten lager en ik moet bewuster investeren in opleidingen. Waar moet ik op letten?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het doel van een POP is niet altijd helder voor partijen. Het lijkt vaak een extraatje voor de medewerkers en het wordt een ongeschreven wet om een bepaald bedrag per jaar op te maken aan opleidingen voor persoonlijke doeleinden. Medewerkers tevreden houden lukt dan meestal wel, dat blijkt.  Wil je het voor alle partijen goed doen, dan moeten organisaties over de hele linie strategischer omgaan met de POP.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10