zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Tips voor meer emotie in B2B-marketing

Door: René Jongen
 
Inmiddels weten we dankzij boeken als Start with why, Predictably_Irrational, Uit de grijze massa en Buyology wel dat de mens – en ook de zakelijke inkoper – veel meer een emotioneel dan een rationeel wezen is. En dat we door meer emotie in onze marketing te brengen inspirerender en succesvoller zullen zijn. Dat we dit (vooral in B2B) nog NAUWELIJKS doen komt volgens mij niet doordat we dat niet willen, maar doordat we geen idee hebben hoe dit praktisch aan te pakken. Toch is het niet erg ingewikkeld, in dit artikel leg ik uit hoe je hiermee kunt beginnen.

Toegegeven, het klinkt een beetje raar: meer emotie in je marketing brengen om succesvoller te worden. Alsof je emotie aan en uit kunt zetten hoor ik je denken. Maar laten we eerlijk zijn, ‘uitzetten’ is wat we al jaren doen dus het omgekeerde zou dan toch ook moeten kunnen? Iets preciezer geformuleerd gaat het niet om uitzetten of aanzetten, maar meer om het wel of niet laten zien. Omdat ‘niet laten zien’ al jaren de zakelijke norm is, is het verduveld lastig ‘wel te laten zien’.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10