zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Drie gedurfde tips om uw verkoopdoelstellingen wél te halen

Door: René Jongen
 
Volgens een recent onderzoek van A.T. Kearney haalt 46 procent van de strategieën haar doelstellingen niet. In verkooporganisaties zie ik al 25 jaar ongeveer hetzelfde - eerlijk gezegd, veel erger nog -  én, daar lijkt ook geen verandering in te zitten. Hier liggen enkele hardnekkige psychologische mechanismen mede aan ten grondslag waar heel goed wat aan te doen is. Dat vergt wel enige moed!

We zijn slechte plannenmakers
Henri Mintzberg zei ooit: "Iedere kleuter kan targets stellen". Was het maar waar!  Keer op keer blijkt namelijk, uit praktijk en onderzoek, dat mensen niet goed zijn in targets stellen, en al helemaal niet in realistische. Dit heeft diverse psychologische oorzaken, maar twee belangrijke licht ik er even uit.  
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10