zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wie staat er voor ú in de rij?

Door: Frank van Marwijk
 
Het is niet altijd prettig om in een lange rij te moeten staan. Op anderen te moeten wachten kost tijd, is saai en geeft vaak irritatie. Toch kiezen we er vaak zelf voor om in de rij te staan. Dat er überhaupt een rij is, impliceert immers ook dat er iets bijzonders te zien of te halen valt. Wat zorgt ervoor dat mensen vrijwillig in de rij gaan staan? En hoe kunt u ervoor zorgen dat mensen ook voor u, uw product of uw dienst in de rij zullen staan? Zo zorgt u voor de nodige sociale bewijskracht.

Lange rijen en ongelukkige keuzes
Hoe vindt u het om een lange rij te moeten staan? De meeste mensen vinden dit erg vervelend. Een lange rij roept de associatie op van drukte, opgepakt staan en lang op je beurt moeten wachten. Hoe langer de rij is, des te minder zin hebben we erin te gaan staan. Vandaar dat attractieparken zoals de Efteling hun best doen om de rijen minder lang te laten lijken. Een deel van de rij is binnen – en dus buiten het zicht van de wachtenden buiten. Verder worden bezoekers van een attractie met behulp van hekken zigzaggend naar binnen geleid. Daardoor is het duidelijk hoe de rij loopt. Je kunt niet gemakkelijk voorpiepen en het lijkt een stuk sneller te gaan.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10