zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe verbeter ik de communicatie tussen marketing en verkoop?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Als marketing manager loop ik op tegen de pragmatische inslag van de afdeling verkoop. Ik ben niet tegen het oppakken van spontane kansen die zich voordoen, maar ik mis het denken op de lange termijn, een visie. Nu heb ik al een paar stevige discussies gehad, maar we komen niet nader tot elkaar.  In de communicatie loopt het stuk. Hoe zorg ik voor een betere verstandhouding?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het doel van beide afdelingen is het zelfde, meer omzet en winst, maar de doelstelling, de strategie en de zaken waar in de dagelijkse praktijk tegen aan gelopen wordt, verschillen. Beide afdelingen moeten zich daar eerst bewust van zijn.  Met een andere communicatie aanpak, kun je dat in principe wel bereiken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10