zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Handleiding voor een goede zelfbeoordeling

Door: Frank van Marwijk
 
Vandaag voert u een beoordelingsgesprek. Maar het is niet zomaar een beoordelingsgesprek dat u voert. Het is een bijzonder beoordelingsgesprek. Het is namelijk geen personeelslid van u die u beoordeelt. Nee, vandaag beoordeelt u een bijzondere persoon. Vandaag beoordeelt u uzelf. Stelt u zich voor dat u het zelf bent die tegenover u aan tafel plaatsneemt. En stelt u zich voor dat u als leidinggevende uzelf een objectieve beoordeling moet geven. U kijkt daarbij kritisch naar uw sterke kanten, maar ook naar uw zwaktes en aandachtspunten. U beoordeelt hoe u met mensen omgaat, hoe effectief u uw tijd indeelt, hoe goed u vergaderingen voorzit en hoe u uw planningen uitwerkt. Tenslotte beoordeelt u ook dit beoordelingsgesprek.


Een prachtige beoordeling
Hoe brengt u het eraf? De kans is groot dat u uzelf misschien wat suggesties voor verbetering meegeeft, maar dat u wel bovengemiddeld uit de bus komt.  U ziet uzelf waarschijnlijk als iemand die zijn werk serieus neemt en die zich inzet voor het maximale resultaat. Gefeliciteerd, u hebt uzelf een prachtige beoordeling gegeven! Maar, met u, zullen ook de meeste andere managers zichzelf een bovengemiddelde beoordeling geven. Hoe kan dat? Als iedereen bovengemiddeld presteert, wat is dan het gemiddelde?
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10