zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Een stressgevoelige medewerker zoekt steeds ruzie. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik heb een medewerker  in mijn team, die conflict- en stressgevoelig is en weerstand oproept, ook bij mij. Ze gaat altijd de strijd aan met haar omgeving en voelt zich niet erkend in haar werk. Ze is al een keer lang overspannen geweest.  Haar toon is eisend, op het dwangmatige af, zelfs als ze fouten maakt. En ze denkt het allemaal ook heel goed te weten en leert niet van haar fouten of adviezen van anderen. Hoe ga ik om met deze situatie?"

Antwoord van Asha Kalijan
Iemand die stressgevoelig is en al overspannen is geweest, kan vaak moeilijk met grenzen omgaan. Omdat ze ook dwangmatig en eisend is overschrijdt ze niet alleen haar eigen grenzen, maar ook die  van anderen. En dat geeft strijd en conflict. Ze heeft waarschijnlijk  weinig inzicht in haar eigen communicatie.
Definieer werkproblemen en -houding
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10