zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Mijn medewerkers voelen zich onvoldoende verantwoordelijk. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"In de overheidsorganisatie waar ik manager ben voelen medewerkers zich onvoldoende verantwoordelijk en betrokken, waarrdoor er onvoldoende gepresteerd wordt. Denk aan een leaserijder die niet de goedkoopste benzine tankt, maar bij een pompstation van zijn voorkeur. En zo zijn er tal van andere voorbeelden. Hoe kan ik  hier op speelse wijze verandering in brengen zonder gelijk te willen reorganiseren, want de medewerkers hebben al genoeg veanderingen voor de kiezen gehad?"

Antwoord van Asha Kalijan
In feite weet je hoe het zover gekomen is, dat de medewerkers zich niet (meer) zo verantwoordelijk voelen voor het werk dat ze doen. Je analyse is duidelijk. Jullie hebben een reorganisatie achter de rug en in het verleden is het denken uit handen van de medewerkers genomen. Achteraf kun je dan ook concluderen dat een organisatie medewerkers ‘leert’ hoe ze zich moeten gedragen. Zowel in positieve als in negatieve zin.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10