zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Kunt u met één vraag de tevredenheid van uw klanten meten?

Door: Michel Hoetmer
 
De resultaten van klanttevredenheidsonderzoeken zijn vanwege het grote aantal variabelen vaak lastig te interpreteren. Daarom stelde Fred Reichheld in zijn artikel 'One Number You Need to Grow' (Harvard Business - 2003) voor om de zaak drastisch te vereenvoudigen. Volgens hem is één vraag voldoende om erachter te komen of mensen tevreden over u zijn. Het zou een goed beeld geven van de klantenloyaliteit. Hij noemde deze methode de Net Promoter Score (NPS). Inmiddels is deze methodiek door tal van bedrijven geadopteerd.

Frederick Reichheld heeft ontegenzeglijk grote bijdragen geleverd aan het denken over relaties tussen klanten en bedrijven. Een idee van hem is dat u klanten slechts één vraag hoeft te stellen: 'Zou u ons bedrijf aanbevelen bij een vriend?' Op basis van de antwoorden van klanten kunnen bedrijven het aantal 'net promotors' in kaart brengen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10