zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Drie vragen vóórdat u een verandering inzet

Door: Johanna Kroon
 
Veel organisatieveranderaars worstelen met de vraag wat het beste moment is om een  veranderverhaal de organisatie in te sturen. Immers, als een aantal belangrijke ingrediënten van het veranderplan er nog niet zijn dan kan het nooit een sterk verhaal worden. Maar ja, wie gaat wachten tot het hele plan tot drie cijfers achter de komma is uitgewerkt, is meestal te laat. Veel projecten zullen dan al gestart zijn, met onbegrip en verwarring als gevolg: waar gaat dit over?

Wat is het beste moment voor een veranderverhaal?
De oude Romeinen zeiden het al: als je niet weet naar welke haven je zeilt, zijn alle winden onbruikbaar. Een organisatieverandering kan daarom niet slagen zonder een verhaal dat vertelt naar welke haven er gezeild gaat worden en dat medewerkers zin doet krijgen om aan boord te stappen en de zeilen te hijsen. En dat verhaal moet steengoed zijn, anders gebeurt er niets.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10