Alle commerciële professionals hebben er mee te maken: de drie woorden die een geslaagde verkoop in de weg staan. U kent ze vast wel: mensen die eeuwig blijven Twijfelen. Klanten doen het in hun broek van Angst en als klap op de vuurpijl zijn mensen Onzeker wanneer ze een besluit moeten nemen. Hoe helpt u uw gesprekspartner bij zijn besluitvorming?
Twijfel
U hebt alles verteld wat er nodig is om een besluit te nemen. De klant weet wat hij moet weten. Dan zijn er toch nog mensen die de beslissing voor zich uitschuiven. Ze vragen of u later nog een keer contact met ze wil opnemen. Het is belangrijk om erachter te komen of het om serieuze twijfel gaat, of dat men u probeert te lozen. Reageer als volgt: 'Natuurlijk kan ik later terugbellen (terugkomen), kunt u mij aangeven waarover we het zullen hebben?' of simpel 'Kunt u aangeven waarover u twijfelt? Heb ik soms iets over het hoofd gezien? '