zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

De TAO van de verkoop

Door: Michel Hoetmer
 
Alle commerciële professionals hebben er mee te maken: de drie woorden die een geslaagde verkoop in de weg staan. U kent ze vast wel: mensen die eeuwig blijven Twijfelen. Klanten doen het in hun broek van Angst en als klap op de vuurpijl zijn mensen Onzeker wanneer ze een besluit moeten nemen. Hoe helpt u uw gesprekspartner bij zijn besluitvorming?

Twijfel
U hebt alles verteld wat er nodig is om een besluit te nemen. De klant weet wat hij moet weten. Dan zijn er toch nog mensen die de beslissing voor zich uitschuiven. Ze vragen of u later nog een keer contact met ze wil opnemen. Het is belangrijk om erachter te komen of het om serieuze twijfel gaat, of dat men u probeert te lozen. Reageer als volgt: 'Natuurlijk kan ik later terugbellen (terugkomen), kunt u mij aangeven waarover we het zullen hebben?' of simpel 'Kunt u aangeven waarover u twijfelt? Heb ik soms iets over het hoofd gezien? ' 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10