zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Weerstanden en bezwaren wegnemen in vijf stappen

Door: Michel Hoetmer
 
Het maakt weinig uit of u een verkoopgesprek voert of uw medewerkers van uw visie probeert te overtuigen, in alle gevallen loopt u de kans dat mensen weerstand vertonen. Een gevleugelde verkoopwijsheid luidt: 'Bezwaren zijn een teken van interesse!’ Dus moet u blij zijn met bezwaren? Nou nee. Ook hier is voorkomen beter dan genezen.

Bezwaren hebben de vervelende neiging om de spanning in een verkoopgesprek op te voeren. Mensen nemen liever geen beslissingen wanneer zij onder druk staan. Mensen nemen gemakkelijker beslissingen wanneer ze het gevoel hebben in alle vrijheid hun keuze te kunnen maken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10