zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo overtuigt u anderen van uw standpunt

Door: Michel Hoetmer
 
Of u nu manager of verkoper bent, maakt weinig uit. U bent constant bezig anderen te overtuigen van uw ideeën en standpunten. Helaas is het regelmatig een weg met lastige horden en obstakels. Anderen overtuigen is moeilijk. Regelmatig zitten wij onszelf daarbij in de weg. Wij hebben een idee en bedenken waarom het zo’n goed idee is. Wij spelen er een tijdje mee en raken volledig overtuigd van het nut, noodzaak en voordelen van ons idee. Vervolgens proberen we anderen te overtuigen.

Voor verkopers werkt het ongeveer hetzelfde. Ze kennen alle voordelen en redenen voor de klant om hun product of dienst af te nemen. Kortom: u hebt beiden een gedachtevoorsprong. Het probleem is dat wij regelmatig verkeerd inhaken op het beslissingsproces van de ander en essentiële stappen overslaan.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10