zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Laat die bedrijfspresentatie achterwege!

Door: Michel Hoetmer
 
Talloze professionele dienstverleners veronderstellen dat ze tijdens een kennismaking met een prospect eerst iets moeten vertellen over zichzelf en hun dienstverlening. De prospect moet toch weten met wie hij zaken doet en welke toegevoegde waarde de dienstverlener levert? Dus gaat men op pad met een gelikte brochure of een fraaie presentatie. Zoiets maakt indruk op de klant. Of toch niet?

Men redeneert: ‘Klanten en prospects willen weten met wie zij zaken doen’. Uiteraard moet de klant op voorhand weten welke waarde de dienstverlener toevoegt. Het klinkt aannemelijk, maar hoe denken prospects erover? De meeste prospects willen met een dienstverlener spreken over een specifiek probleem. Zij willen zo snel mogelijk een degelijk antwoord op hun brandende vragen. Voorlopig heeft de prospect meer interesse in het wel en wee van zijn eigen onderneming, bijvoorbeeld wat de impact van het gesignaleerde probleem is op het functioneren van de onderneming en het bedrijfsresultaat.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10