zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan een negatief-kritische medewerker?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Een medewerker op mijn afdeling reageert op alles en iedereen. Hij geeft (ongevraagd) commentaar en dat doet hij op een vrij negatieve manier. Kritiek is niet erg, maar vaak is het ongefundeerd. Het irritatieniveau op de afdeling stijgt. Hoe verander ik het gedrag van deze medewerker en hoe krijg ik de werksfeer weer positief."

Antwoord van Asha Kalijan
Laat deze situatie niet meer voortduren, want de werksfeer wordt zo verpest. Ik ben benieuwd hoe het irritatieniveau zich uit in de praktijk. Dienen de mensen deze medewerker van repliek of laten ze hem begaan? Pak niet alleen het gedrag van deze medewerker aan, maar leer ook de andere medewerkers adequater om te gaan met de situatie. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10