zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Ik ga conflicten uit de weg. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben al vier jaar teamleider van een afdeling administratie/klantenservice. Het liefst geef ik leiding door verantwoordelijkheden uit handen te geven, maar dat lukt niet goed. Medewerkers doen niet wat ze moeten doen. Ik spreek ze daar echter eigenlijk nooit echt op aan, omdat ik niet van conflicten houd. Daardoor zijn de medewerkers eigenlijk de baas geworden. Nu vraag ik me af of ik eigenlijk wel geschikt ben als teamleider en wat ik hier eventueel aan kan doen?" [ingekort door de redactie]

Antwoord van Asha Kalijan
Als je medewerkers zelf meer verantwoordelijkheid wilt laten dragen voor hun taken, dan zul je daar een plan voor moeten hebben. Zelfsturing ontstaat niet zomaar. En nieuw gedrag aanleren aan medewerkers vraagt gepaste begeleiding en andere vaardigheden in het aansturen. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10