zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Het Nieuwe Werken: zegen of vloek?

Door: Michel Hoetmer
 
Er is de laatste jaren heel veel te doen over 'het nieuwe werken'. Het nieuwe werken wordt wel omschreven als plaats- en tijdonafhankelijk uitvoeren van kantoorwerkzaamheden. De nieuwe werker hoeft niet meer elke dag op kantoor te verschijnen. Hij kan werken waar hij maar wil, zoals: thuis, in de trein, op het strand en in speciaal daarvoor ingerichte slimme werkplekken ergens langs de snelweg. De promotors van het nieuwe werken wijzen op de vele zegeningen: meer vrijheid, flexibel, goed voor het milieu en nieuwe werkers zijn gelukkiger. Ook bazen schijnen er vrolijker van te worden.

Volgens een onderzoek gepubliceerd op de website 'het nieuwe werken doe je zelf' geeft 93 procent van de respondenten aan dat ze wel iets zien in het idee. Het is een indrukwekkend aantal. Maar wat zegt een dergelijk onderzoek? Waarschijnlijk weinig. Als u mensen vraagt of ze meer vrijheid willen hebben, dan kunt u er vergif op innemen dat de meeste mensen reageren 'ja natuurlijk!' Wie wil dat niet? Kunnen ze eindelijk ontsnappen aan die vervelende baas of die lastige collega's, de roddel en de achterklap of de snerpende commentaren over hun uiterlijk. Ze hoeven niet meer elke dag op dat suffe kantoor te verschijnen. Heerlijk toch? Men realiseert zich niet dat er ook nadelen kleven aan deze nieuw verworven vrijheden.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10