zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat is het takenpakket van een teamleider?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik zie steeds vaker bij de taakomschrijving van teamleiders in de zorg, dat een managementopleiding een vereiste is. Ik vind dat vreemd. In mijn beleving zou een teamleider vooral bezig moet zijn met de inhoudelijke kant: de kwaliteit, samenwerking en professionaliteit van de teamleden op de werkvloer. Een manager die boven de teamleiders staat, is dan verantwoordelijk als leidinggevende. Hoe kijk jij hier tegenaan?"

Antwoord van Asha Kalijan
Dat een teamleider meer bezig is met de inhoudelijke of operationele kant van het werk dan de zorgmanager is waar. Maar zaken als het bewaken en aansturen de kwaliteit van het werk, de samenwerking en de professionaliteit zijn management- cq leidinggevende vaardigheden waar specifieke kennis en vaardigheden voor nodig zijn. Of je die nu uit ervaring hebt opgedaan of via een opleiding. Daarnaast verandert er veel in de zorgsector. Je ziet om die reden diverse ontwikkelingen om je heen. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10