zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Omgaan met 'onoplosbare' problemen

Door: Frank van Marwijk
 
De kredietcrisis is officieel voorbij, maar heeft nog steeds zijn weerslag op het bedrijfsleven. Er moet overal flink bezuinigd worden. Dat betekent dat managers vaak onplezierige keuzes moeten maken. Functies worden opgeheven en medewerkers moeten worden ontslagen, soms in grote getalen. Tekorten worden niet opgevuld, waardoor de medewerkers die overblijven een grote werkdruk ervaren. De mooiste plannen moeten van de baan omdat daar geen geld meer voor is. Er wordt veel gemopperd over de maatregelen die worden genomen. Dit alles maakt uw werk niet prettiger. Toch moet u toegeven dat er wel iets gedaan moet worden om het bedrijf levensvatbaar te houden. Dit plaatst u als manager in een vervelende tussenpositie. Kunt u afstand nemen van de problemen die zich voordoen of bijt u zich erin vast?


Als manager wordt u overvoerd met vragen van medewerkers over hun (on)zekerheden en anderzijds met voorstellen vanuit de directie van uw organisatie om soms nog meer te bezuinigen. U staat dan voor ongelukkige keuzes. Elke gedachte over bezuinigen gaat ten koste van gunstige arbeidsomstandigheden, de werkdruk en de kwaliteit van het werk. Maar er tegenin gaan biedt gezien de financiële situatie ook geen uitkomst. Tenslotte moet het bedrijf levensvatbaar blijven, anders is er voor niemand in de organisatie nog een toekomst.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10