zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Acht manieren om uw verkoopapparaat aan te sturen

Door: Michel Hoetmer
 
Het is goed gebruik in verkooporganisaties om cijfertjes te verzamelen. Helaas gaan veel organisaties gaan niet verder dan het berekenen van de omzetten. Dat is weliswaar een belangrijk gegeven voor het vaststellen van de targets, maar heeft u hiermee voldoende informatie om de effectiviteit van uw verkoopapparaat te meten? Hieronder vindt u een aantal belangrijke kengetallen waarmee u de effectiviteit van uw verkoopapparaat bepaalt.

1. Het conversiepercentage van uw leads
In de direct marketing is het heel gebruikelijk de respons op acties te meten. Vervolgens wordt het aantal afspraken nauwkeurig bijgehouden en uiteindelijk bekijkt men in hoeveel gevallen afspraken geconverteerd worden naar verkopen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10