zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Waarom verkopers niet kunnen verkopen

Door: Michel Hoetmer
 
Het zal u niet verbazen wanneer ik beweer dat het verloop onder verkopers vrij hoog is. Menig verkoper begint enthousiast aan zijn nieuwe baan. Aanvankelijk is alles rozengeur en maneschijn, maar als de resultaten tegenvallen is de lol er snel af. Managers mopperen en oefenen meer druk uit, of sturen de verkoper in een laatste alles of niets poging naar een training in de hoop op beterschap. Wanneer de resultaten blijven tegenvallen is het einde oefening. Wat is de reden waarom zoveel verkopers niet kunnen verkopen? Betere vraag: wat kunt u er aan doen?

De resultaten van verkopers zijn prima meetbaar. Organisaties sturen verkopers aan op basis van verkoopdoelstellingen, zoals behaalde omzet, aantal nieuwe klanten en klantbehoud. Populair is ook de bezoekfrequentie.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10