zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan een medewerker die altijd het conflict zoekt?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Eén van mijn medewerkers zoekt vaak het conflict op. Waar het ook over gaat, hij moet er iets van zeggen. Vaak is de opmerking ook nog niet relevant. Hij bemoeit zich op een verkeerde manier met iedereen. Met mij, als het gaat om het geven van werkopdrachten, met collega's hoe zij iets oplossen. Hij voelt zich ook nog een achtergesteld in de groep. Mijn geduld raakt inmiddels op. Hoe kan ik hier beter mee omgaan?"



Antwoord van Asha Kalijan
Er zijn mensen die altijd tegendraads reageren in hun communicatie met anderen. Dat is hun manier van doen. Altijd kritisch zijn (en soms hun gelijk opeisen) typeert hen. Soms hebben deze mensen oog voor ontbrekende stukken in het verhaal, en kunnen met hun tegendraadse opmerking iets toevoegen.
In dit geval is de voornaamste reden waarschijnlijk dat de medewerker zich achtergesteld voelt in de groep en daar aandacht voor vraagt. Dat doet hij op een onhandige manier, namelijk door zich met alles te bemoeien. Zo denkt hij er bij te horen. Maar dat werkt contraproductief en dat moet hij gaan begrijpen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10