zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zeven kleine bedankjes, groot resultaat

Door: Frank van Marwijk
 
In eerdere artikelen (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10) heb ik uitgebreid aandacht gegeven aan het belang van waardering. Daarbij stond vooral het compliment centraal. In elke werksituatie is het essentieel dat werknemers erkend worden voor wie ze zijn en wat ze doen. Elke medewerker wil gezien worden door zijn collega’s en leidinggevende. Iedereen wil het gevoel hebben dat hij erbij hoort en merken dat zijn werk er toe doet in de ogen van de anderen. Onderlinge waardering is een belangrijk element dat teams motiveert, de samenwerking stimuleert en bijdraagt aan het werkplezier.

Stank voor dank?
Het gekke is dat we graag waardering ontvangen, maar dat we de complimenten die we af en toe krijgen toch snel bagatelliseren: ‘Ach het stelde niets voor…’. Ook vinden we het niet altijd gemakkelijk om onze waardering aan anderen te laten horen. Zeker als het gaat om de dagelijkse werkzaamheden die we als vanzelfsprekend beschouwen. En net zoals we het moeilijk vinden om een compliment uit te delen, zo lastig vinden we het vaak ook om iemand te bedanken voor zijn bijdrage. Soms lijken mensen het niet op te merken als u iets speciaals voor hen doet. U hoort er in ieder geval niets van terug. Maar hoe vaak bedankt u anderen?
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10