zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen met een (onterecht) klagende klant?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben directeur van een bedrijf in parketvloeren. Een grote klant die wegens "slappe tijden" al een tijdje niet bij ons had besteld, heeft onlangs een grote order geplaatst. Nu willen ze echter de rekening niet betalen omdat een vorige levering niet goed zou zijn geweest. Indertijd hebben ze niet geklaagd. Ze houden voet bij stuk en weigeren te betalen. Wat kan ik doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Ik begrijp dat je als bedrijf te maken hebt met wisselend bestelgedrag wegens 'slappe tijden'. Enkele klanten eisen vervolgens bij een nieuwe bestelling geld terug, omdat ze achteraf zeggen dat het product niet deugt. Zij laten geen ruimte voor discussie, omdat ze dreigen om geen bestellingen meer te plaatsen als de laatste order niet wordt gecrediteerd. In je algemene voorwaarden heb je duidelijk staan dat ze voor het leggen van het parket moeten controleren of het product voldoet aan de eisen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10