Vraag "Via de P&O-afdeling heb ik vernomen dat een medewerker (die anoniem wil blijven) zich gediscrimineerd voelt door een senior-medewerker. De klacht is te weinig concreet om de senior rechtstreeks op aan te spreken. Als ik het onderwerp met hem aankaart, vrees ik dat hij verontwaardigd en verbaasd zal zijn en de naam van de klager wil weten. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?"
Antwoord van Asha Kalijan Waar ik een vraagteken bij hebt, is waarom de medewerker niet direct naar jou toe is gekomen met het signaal van discriminatie. Dat brengt me op de relatie en communicatie met je medewerker(s). Hoe gaat jullie elkaar om en vallen jou bepaalde dingen misschien achteraf op? Als er vertrouwen heerst op de werkvloer, dan is het gemakkelijker om signalen rechtstreeks aan jou (of aan elkaar!) te melden. Wees nieuwsgierig naar hoe het komt dat het anders is gelopen. Maar gebruik dit gegeven niet tegen de medewerker.